کرمان؛

افتتاح سه طرح کشاورزی در ریگان

با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سه طرح کشاورزی در شهرستان ریگان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: اداره جهاد کشاورزی بخش گنبکی راه اندازی شدو بیش از 5هزار کشاورز از مزایای ان بهر ه مند شدند .

پیمان جلالی اظهار داشت: 40درصد کشاورزی شهرستان ریگان در بخش گنبکی ریگان قرار دارد که سالانه بیش از 15هزار تن مرکبات از باغات این بخش برداشت می شود .

وی افزود: با راه اندازی این اداره کشاورزان این بخش کلیه خدمات خود را از این مرکز دریافت خواهند کرد واز تردد 26کیلومتری انها به مرکز شهرستان جلوگیری خواهد شد .

امروز همچنین با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان طرح ابیاری قطره ای برای نخستین بار در باغات مرکبات ونخیلات بخش گنبکی ریگان افتتاح شد .

جلالی اظهار داشت: با افتتاح این طرح باغات مرکبات در این بخش احیا وکیفیت محصول دو چندان خواهد شد .

وی افزود: این طرح با اعتبار 3 میلیارد وپانصد میلیون ریال به بهره برداری رسید که دو میلیارد وپانصد میلیون ریال ان تسهیلات ومابقی آورده کشاورز است .

مدیر جهاد کشاورزی ریگان تصریح کرد: این طرح در 40هکتار از راضی مرکبات بخش گنبکی در روستای سلمان اباد اجرا گردید که از هدر رفت 60درصدی اب جلوگیری شد .

جلالی یاد اور شد: امروز همچنین مرکز کشت و پرورش درخت پیارم در ریگان به بهره برداری رسید

وی گفت: در این طرح بیش از 3500پیارم جایگزین نخیلات فرسوده شهرستان ریگان خواهد شد .

مدیر جهاد کشاورزی ریگان افزود: با توجه به اینکه رقم پیارم رقمی بسیار اقتصادی وبه آب کم نیاز دارد این امر در باغات نخیلات ریگان اجرایی خواهد شد .

جلالی گفت: این نخیلات به صورت یارانه ای در اختیار کشاورزان شهرستان ریگان قرار خواهد گرفت

وی یادآورشد: به دلیل اینکه کشت وبافت این محصول عاری از هر گونه امراض می باشد وکشاورزان این محصول را جایگزین نخیلات خود کنند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: افتتاح ، کشاورزی ، ریگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.