داعش و رژیم صهیونیستی عروسک‌های خیمه‌ شب‌ بازی آمریکا در خاورمیانه

وبسایت "کانترپانچ" با انتشار گزارشی اهداف مشترک گروه تروریستی داعش و رژیم صهیونیستی را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت "کانترپانچ" در گزارشی اهداف مشترک گروه تروریستی داعش و رژیم صهیونیستی را بررسی کرد. در این گزارش آمده است شبکه سیاسی خاورمیانه به حدی پیچیده است که می‌توان اهداف مشترک داعش و رژیم صهیونیستی را نام برد. این دو با وجود تفاوت‌های مشهود مذهبی، چهارچوب جغرافیای سیاسی مشترکی دارند.

نگارنده می‌نویسد: ضرب المثل "دشمنِ دشمنِ من، دوستِ من است"، با اینکه از نظر تاریخی اثبات نشده؛ اما در وصف وجوه مشترک داعش و رژیم اشغالگر قدس قابل استفاده است. مقصود مشترک این دو، برکنار کردن "بشار اسد،" رئیس‌جمهور سوریه است. رژیم صهیونیستی در خصوص افزایش حملات علیه داعش سکوت کرده است. این رژیم و معارضان سوری نیز دشمنان مشترکی با نام ایران و روسیه دارند.

جالب‌تر از همه‌ی اینها، حمایت نیروی هوایی رژیم اشغالگر قدس از معارضان سوری و تروریست‌های جبهه النصره به منظور مخالفت با بشار اسد است. علاوه بر این، گزارش‌هایی نیز از پیوستن نظامیان صهیونیست به گروه تروریستی داعش منتشر شده است. از آنجاییکه حزب الله نیز از دولت سوریه حمایت می‌کند، رژیم صهیونیستی دلیلی قویتر برای مخالفت با ایران دارد.

نگارنده با در نظر گرفتن تمایل آمریکا به برکناری بشار اسد، حملات ناقابلش به داعش و همکاری اجباری‌اش با روسیه موضع این کشور را نیز مشکوک می‌داند. با تمام اینها هنوز دلیل اصلی مخالفت آمریکا با بشار اسد مشخص نیست. احتمالاً سیاستگذاران آمریکایی، سوریه را مهره‌ای کوچک برای به راه انداختن جنگ سردی علیه روسیه و چین می‌دانند.

نگارنده در اینجا این سوال را مطرح می‌کند: نقش رژیم صهیونیستی و گروه تروریستی داعش در این شبکه پیچیده چیست؟

رژیم اشغالگر قدس در حقیقت طلسم آمریکا است. حتی اگر رژیم صهیونیستی وجود نداشت، آمریکا مجبور بود آن را خلق کند. زیرا این رژیم کپی کوچکی از آمریکا است.

در ادامه باید به نقش گروه تروریستی داعش اشاره شود: باید گفت وجود داعش موهبتی است برای سیاست خارجی آمریکا و این دلیل بی‌میلی واشینگتن به ریشه‌کنی این گروه تروریستی است. آمریکا وحشت از داعش را وسیله‌ای برای نظارت گسترده داخلی قرار داده  که موجب محدود شدن آزادی شهروندان می‌شود. در نهایت گروه تروریستی داعش وسیله‌ای است برای عادت دادن شهروندان به کنترل اجتماعی.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار