تئاتر شهر مشهد راوی عاشقانه‌های جنگ تحمیلی شد

نمایش «پناهنده» با موضوع جنگ و اتفاقات آن دوران با محوریت عاشقانه دو نفر روی صحنه می‌رود.

حسین اکبرپور، کارگردان نمایش «پناهنده» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان در مورد سال‌‌های جنگ دفاع مقدس است که یک اتفاقی از آن روزها به تصویر کشیده می‌شود، دختر و پسری که عاشق یکدیگرند؛ اما پسر مجبور است برای دفاع از میهن به جبهه برود که اتفاقاتی را رقم می‌زند.

وی در باره شیوه اجرایی نمایش بیان کرد: این نمایش یک اثر رئالیستی است که فضای سورئالیستی را هم درپی دارد. همچنین با حذفیاتی که در متن داشته‌ایم، توانسته‌ایم آن را به این فضا نزدیک کنیم.

اکبرپور در رابطه با استقبال مخاطبان در این چند روز بیان کرد: با توجه به فصل اجرا مسلماً استقبال‌ها کم شده، اما با این اوصاف نمایش ما استقبال خوبی داشته و راضی بوده‌ام.

وی درراستای وضعیت تئاتر در مشهد عنوان کرد: مشهد در زمینه تئاتر یکی از قطب‌های کشور است که سالیان دراز در این عرصه فعالیت خوبی داشته و برای جشنواره فجر امسال هم دو اثر از این شهر پذیرفته شده است.

اکبرپور افزود: اگر فروش بلیط بین ارگان‌های مختلف فرهنگ‌سازی شود، هم باعث استقبال مخاطبان و هم ‌تبلیغی می‌شود تا دیگران بیایند و آن را ببینند. قطعاً نقطه ضعف‌هایی وجود دارد که با رسیدگی مسئولان رفع خواهد شد.

وی در رابطه با انگیزه خود از انتخاب این نمایش مطرح کرد: صرفاً سبک کارهایم دفاع مقدس نبوده و این نمایش را به خاطر کسانی‌که هشت سال جان خودشان را فدای مملکتشان کرده‌اند، روی صحنه برده‌ام تا شاید گوشه‌ای از زحمت‌ها و رنج‌هایشان بعد از جنگ را جبران کنم.

گفتنی است؛ نمایش «پناهنده» به کارگردانی حسین اکبرپور آذرماه در تئاتر شهر مشهد روی صحنه می‌رود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار