مشهد؛

خطرناک ترین آفت جامعه دینی آمیختگی حق و باطل است/مرز تعیین کننده حق و باطل ولایت و بصیرت است

مدیر اجرائی مرکز حوزه های علمیه خراسان گفت: مهمترین وخطرناک ترین آفت جامعه دینی آمیختگی حق و باطل است و لذا از بین رفتن این خطر تنها در فضای نور افشانی ولایت امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام و المسلمین اکبر فرجام در جمع مردم تربت حیدریه افزود:خداوند متعال در قرآن کریم، مرز بین حق و باطل را بارها مشخص کرده و این مرز فقط در پرتو ولایت ائمه اطهار(ع) میسر است.

وی گفت: آمیختگی حق و باطل عرصه فعالیت شیطان است و در این لحظه تاریکی ها بوجود می آید و این همان خطر مهم و آفت اصلی جامعه دینی است که باید توجه خاصی به آن داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین اکبر فرجام با اشاره به پیامدهای این آفت خطرناک افزود: تعصبات کور، افراط و تفریط، خرافه گری سه پیامد مهمی است که اگر جامعه دینی در خط ولایت ائمه اطهار(ع) قرار نداشته باشد رو به انحطاط و نابودی خواهد رفت، لذا اگر خودمان را در دژ مستحکم ولایت قرار دهیم اهل نجات هستیم در غیر این صورت ضلالت و گمراهی متوجه ما می شود.

وی گفت: متاسفانه امروز برخی افراد در کشور به دلیل تعصبات و گرایش های سیاسی یقه گیری می کنند، که اگر در محور ولایت قرار نگیرند پیامدهای این تعصبات و افراط و تفریط فراتر از یقه گیری می شود و جامعه اسلامی را دچار چالش جدی خواهد کرد.

مدیر اجرائی مرکز حوزه های علمیه خراسان با تاکید بر اینکه حب و بغض افراطی نباید انسان را از عدالت خارج کند، افزود: برخی افراد بر اساس تعصبات و آنچه را که خود دوست دارند را مظهر همه خوبی ها می دانند و متاسفانه این آفت گریبان جامعه اسلامی را گرفته و لذا مسیر صحیح و متعادل همان سیره و روش ائمه معصومین(ع) است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.