رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه؛

بیمارستان صحرایی همدان نیاز به 70 نیروی متخصص دارد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیمارستان صحرایی همدان به 70 نیروی متخصص نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب معصومی با بیان اینکه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه، مجموعه‌ای از اقدامات اورژانس و پیش‎بیمارستانی را انجام می‌دهد، اظهار کرد: این اقدامات در 45 پایگاه شهری و جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی ارائه می‌شود.


وی با بیان اینکه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در حوزه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی وظیفه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را برعهده دارد، گفت: آمادگی، پیشگیری، برنامه‌ریزی، کاهش آثار حوادث، پاسخ و بازتوانی در مراحل مختلف بحرانی از جمله اقدامات این مرکز است.

دکتر معصومی با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی برای سرویس‌دهی به مصدومان در مواقع بحرانی دایر شده است، یادآوری کرد: سال 89 دانشگاه علوم پزشکی یک بیمارستان صحرایی از جنس چادر ساخت کشور ایتالیا را خریداری کرد.

وی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی هم‌اکنون دارای 25 تخت با قابلیت افزایش به 30 تخت است، گفت: بخش سرپایی، بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، اتاق عمل به شکل اتوبوس سیار در این بیمارستان موجود است.

دکتر معصومی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی در مواقع بحرانی به مصدومان خدمات ارائه می‌کند، افزود: این بیمارستان به عنوان جایگزین بیمارستان ثابت در مواقعی که دچار تخریب شده و کارایی ندارد، نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان به طور واقعی تا به امروز در همدان مورد استفاده قرار نگرفته است، تصریح کرد: بیمارستان صحرایی همدان در چند مانور مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه با بیان اینکه مهرماه سال 92 بسیج جامعه پزشکی مانوری در یکی از روستاها به اجرا گذاشت که تعدادی از مردم آن روستا به طور واقعی به این بیمارستان مراجعه کردند، گفت: افراد توسط پزشک عمومی معاینه می‌شدند و اگر احتیاج به پزشک متخصص و یا عمل جراحی بود، درمان نیز انجام می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در این مانور خدمات به صورت رایگان به بیماران ارائه شد، بیان کرد: رضایتمندی بیماران نسبت به ارائه خدمات به بیش از 90 درصد رسید.

دکتر معصومی با بیان اینکه از عوامل موفقیت بیمارستان صحرایی، جذب نیروی انسانی کارآمد است، گفت: هم‌اکنون 60 تا 70 نیروی متخصص در قسمت‌های مختلف این بیمارستان مورد نیاز است.

وی افزود: در قسمت درمانی و پشتیبانی به نیروی پزشک، پرستار، کادر پشتیبان، کارشناس کاردان رادیولوژی و کارشناس کاردان آزمایشگاه نیاز است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه با بیان اینکه سازه این بیمارستان بادی است و در کمتر از یک ساعت برپا می‌شود، افزود: در مدت شش ساعت می‌توان این بیمارستان را عملیاتی کرد.

وی با اشاره به اینکه سازه‌های بیمارستان صحرایی به شکل چادر، کانکس و اتوبوسی تهیه می‌شود، گفت: یکی از دو اتوبوس موجود در همدان برای جابه‌جایی مصدومان مورد استفاده قرار می‌گیرد و همزمان می‌تواند 9 مصدوم را از صحنه حادثه به بیمارستان منتقل کند.

دکتر معصومی با بیان اینکه شرح وظایف نیروهای بیمارستان صحرایی ابلاغ شده، آمادگی نیروها را برای شرکت در جلسات و مانورها لازم دانست و افزود: هر شهرستان به شناسایی حداقل دو نقطه مناسب برای برپایی بیمارستان صحرایی موظف شده است.

انتهای پیام/گ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.