اصفهان؛

سرانه فضای سبز در فولادشهر 4برابر سرانه کشور است

معاون خدمات شهری فولادشهر گفت : هم اکنون برای هر نفر افزون بر 60 متر مربع فضای سبز وجود دارد.

طهماسبی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: فولادشهر بالاترین میزان فضای سبز شهری را در استان اصفهان به خود اختصاص داده و با توجه به وجود 475 هکتار فضای سبز شهری، در این شهر هم اکنون برای هر نفر افزون بر 60 متر مربع فضای سبز وجود دارد که این میزان 4 برابر میانگین سرانه کشور است.

طهماسبی افزود: با توجه به اختصاص 20 تا 30 درصدی بودجه شهرداری ها به فضای سبز شهری، بودجه شهرداری فولادشهر در این زمینه امسال حدود 100 میلیارد ریال است که در مقایسه با بسیاری از شهرهای جدید در استان اصفهان این اعتبار جوابگو نیست.

وی کمبود نیروی انسانی و نیروی انسانی فرسوده، نبود خاک کشاورزی جهت کاشت را از جمله مشکلات شهرداری برشمرد و گفت: کمبود آب سبب شده تا در سال 93، 20 میلیارد ریال آب خریداری شود.

معاون خدمات شهری فولادشهر درخصوص طرح توسعه فضای سبز شهری در سال 94 گفت: با شرایط کنونی نگهداری فضای سبز شهری موجود اولویت اصلی شهرداری بوده و ایجاد فضای سبز محله های جدید نیز در حد بودجه و بضاعت در دست بررسی و انجام است.

طهماسبی یکی از مهمترین راه کارها برای بهبود شرایط فضای سبز شهری فولادشهر و رسیدن به موقعیت مطلوب را همکاری و مدیریت مردم در حفظ و نگهداری فضای سبز با شهرداری دانست و افزود: با وجود 160 نفر نیروی فعال در زمینه خدمات فضای سبز شهری، به دلیل وسعت فضای سبز، شهرداری به عنوان یک نهاد متولی به تنهایی قادر به کنترل کافی نیست.وی از مردم خواست تا در حفظ، نگهداری و آبیاری فضای سبز محدوده خانه خود به شهرداری کمک کنند.

مسئول واحد فضای سبز شهری شهرداری فولادشهر هم گفت: از سال 80 تا 90 به دلیل خشکسالی و کمبود آب، برنامه شهرداری تنها حفظ و نگهداری فضای سبز شهری محله های قدیمی از جمله محله قدس، شهید زهره، شهید صدر و فاز یک بوده و از سال 86 به علت شبکه لوله کشی فرسوده طرح مطالعاتی آبرسانی و آبیاری برای محله های فولادشهر در نظر گرفته شده که در آن، شهر به 7 قسمت تقسیم و در 2 مرحله اول و دوم در حال اجرا است.

شمس با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با کم آبی گفت:امسال بیش از 13 میلیارد ریال آب خریداری شده و با توجه به اینکه هم اکنون در هر ثانیه 100 لیتر پساب از سازمان آب منطقه ای خریداری می شود، ساخت ایستگاه پمپاز پساب و لوله گذاری برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهری تا پایان امسال به این مشکل کمک می کند.

همچنین وی افزود: استفاده از سوپرجاذب ها (مواد جذب کننده رطوبت) در هنگام کاشت گیاهان در کنار ریشه، استفاده از گیاهان مقاوم در برابر شوری و کم آبی مانند ملیا(زیتون تلخ)، کاج، سرو نقره ای و رزماری، استفاده از آبیاری تحت فشار برای درختان و پرچین ها و استفاده از هانتر( آبپاش اتوماتیک) برای چمن ها به مقابله با کم آبی کمک می کند. 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.