حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

غرب‌زده‌ها نتوانستند دانشگاه‌ها را به پایگاه دشمن تبدیل کنند

سیاست‌زده‌ها و غرب‌زده‌ها علی‌رغم همه تلاش‌هایی که انجام دادند نتوانستند دانشگاه‌ها را به صورت پایگاه‌های دشمن درآورند

غرب‌زده‌ها نتوانستند دانشگاه‌ها را به پایگاه دشمن تبدیل کنندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز (20 آذر) با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غرب اظهار داشت: این نامه به نوعی حکمت‌نامه، افشاگری و دعوت به فطرت‌ها به حقایق موجود در اسلام و واقعیت دین و شناخت واقعیت استعمار است. این نامه هشداری هم به جوانان خودمان و هم به جوانان دنیا است که ما در چه شرایط قرار داریم و چه جو مصنوعی جلوی شناخت حقایق را گرفته است.

وی افزود: وظیفه ما این است که دست تزویر و فریب و غارت و ناامن‌کننده بشریت را بشناسیم و به فطرت و دین فطری اسلام است بازگردیم سوابق اسلام و مسلمین را باید ببینیم و متوجه شویم که ترور از چه زمانی و از چه پایگاهی به وجود آمده است.

حجت‌الله الاسلام والمسلمین صدیقی  با بیان اینکه سراسر نامه مقام معظم رهبری نور است ابراز کرد: آدم احساس می‌کند که رهبری نماینده پیامبر و امام زمان است و همه بندگان خدا عائله خدا می‌بیند و سرپرستی آنها را بر عهده می‌گیرد و نسبت به جهانیان دلسوزی دارد.

خطیب موقت نماز جمعه موقت با بیان اینکه ریشه‌های خشونت در نامه رهبر انقلاب بررسی شده است تاکید کرد: تزویر و رفتار دوگانه غرب بسیار حکیمانه در این نامه به آن پرداخته شده است امیدواریم همان طور که برخی از کلیساها از این نامه پذیرای این نامه شدند و همچنین در محافل مختلف دنیای غرب مطرح شد مثل نامه‌های نبی مکرم اسلام نوید جهانی شدن انقلاب اسلامی، انسانی و فطری را بدهد.

وی در همین باره ادامه داد: رهبر معظم انقلاب انقلاب را در داخل کشور محصور نمی‌داند و بشریت را محتاج آن می‌بیند و به همه بشریت عشق می‌ورزد. به واقع کسی نمی‌تواند در مطالب روح‌بخش رهبر انقلاب خدشه‌ای وارد کند.

حجت‌الله الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش دیگری از اظهارات خود گریزی به سالگرد روز دانشجو و گرامیداشت آن در دانشگاه‌ها زد و گفت:  دانشجویان در اصل انقلاب همراه امام بودند و در تشکیل نظام،‌سپاه موثر بودند. دانشجویان هویت دینی دارند و مادرانشان با مهر و محبت امیر المومنین آنها را تربیت کردند.

وی در ادامه افزود: سیاست‌زده‌ها و غرب‌زده‌ها علی‌رغم همه تلاش‌هایی که انجام دادند نتوانستند دانشگاه‌ها را به صورت پایگاه‌های دشمن درآورند و این اتاق جنگی برخی از گروه‌های در اوایل انقلاب تشکیل داده بودند خیلی زود ریشه‌کن شدند و رخت بربستند.

حجت‌الله الاسلام والمسلمین صدیقی تاکید کرد: امروز که 36 سال است که انقلاب اسلامی گذشته و دانشگاه‌ها تبدیل به پایگاه‌ها اعتکاف شدند و نمازها جماعت به طور باشکوه در آن برگزار می‌شود و مراسم عزاداری امام حسین (ع) به خوبی در آن برگزار می‌شود اگر ببینیم که تبدیل به صحنه مانور سیاست‌زده‌ها و سیاست‌بازها و کسانی که قائله 88 را به وجود آورده‌اند شده است،‌ جای تامل و تفکر است که مجاری اجرایی این گونه زمینه‌سازی کنند و آنها بار دیگر مردم را نگران کنند.

حجت‌الله الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه روز 16 آذر روز احیای هویت دانشجویی و استقلال‌خواهی و مقابله با استعمار است گفت: ما از برخی سخنرانی و حضور برخی سخنران‌ها و ایجاد فضای مصنوعی که درست می‌کنند ابراز تاسف داریم و انسان را نسبت به برخی امور نگران می‌کنند و خیلی بد است که مسئولان مردم را نسبت به خودشان بدبین کنند چرا که این مردم مسلمان ولایت‌مدار و عاشق قداست‌های انقلاب هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش پایانی اظهار ات خود با اشاره به وظیفه قانونی شورای نگهبان اظهار داشت: از آن روزی که قانون اساسی شورای نگهبان در تعیین سرنوشت دخیل دانسته نظارت این نهاد را یک نظارت استصوابی قرار داده است.

وی در همین باره افزود: از همان موقع غرب‌گراها برخلاف تمدن غربی با این اساس مخالف بوده‌اند چرا که در هیچ کشوری پیدا نمی‌کنیم رئیس جمهور و نمایندگانش بدون حساب و کتاب بتواند خود را نامزد کند و در این پست‌ها راه داشته باشد.

حجت‌الله الاسلام والمسلمین صدیقی در همین باره تاکید کرد: یک نانوا اگر بخواهد در یک محله‌ای مغازه باز کند باید اخذ پروانه کند و پروانه تا موقعی که شرایط نباشد صادر نخواهد شد یک راننده تاکسی هم بخواهد راننده بشود باید یک امتحانی از او گرفته و صلاحیت او برای رانندگی احراز شود حالا اگر ما بخواهیم پست‌های کلیدی کشور را به دست کسانی بدهیم و اگر یک عده فقیه و حقوق‌دان و دارای بینش و وابستگی‌های الهی صلاحیت‌ها را در انتخابات احراز کند چرا که این یک مطالبه مردمی و عقلایی است در تمام عالم است منتهی در هر جامعه‌ای متناسب با فرهنگ آن عمل می‌شود.

وی ادامه داد: نظام ما یک نظام اسلامی است و اینجا هم به تناسب این موضوع فقهای شورای نگهبان و حقوق‌دانان مسئولیت نظارت بر احراز صلاحیت‌ها را دارند اما عده‌ای که نگرانند انتخاب نشوند و نتوانند شلوغ بکنند دامن زده می‌شود و می‌بینیم که قبل از آنها بعد از آنها رسانه‌های خارجی آتش‌افروزی می‌کنند و متاسفانه عملکرد آنها را تایید می‌کنند و هم صدا هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان گفت: شورای نگهبان، بسیج و سپاه و حرکت‌های فرهنگی عاشورایی مورد بغض دشمنان ما هستند و روی حساب این حرف‌ها را می‌زنند اما کسانی که در داخل هستند چرا با آنها همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه ، پایگاه ، دشمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار