دولت نباید نرخ بلیت هواپیما را تعیین کند/ واقعی شدن قیمت ها به شرطها و شروطها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: پس از آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما باید نظارت‌های شدیدتری بر خطوط ایرلاین ها صورت بگیرد.

محمد سقائی نماینده مردم فارس استهبان و نی ریز درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما گفت: در تمام دنیا پروازهایی که با حداکثر ظرفیت و سرویس دهی خوب انجام می‌شود شامل افزایش قیمت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما باید نظارت شدیدی بر ایرلاین ها صورت گیرد افزود: با توجه به اینکه قیمت حامل‌های انرژی رو به آزاد شدن است باید بلیت‌ها به قیمت واقعی خود برسند.

سقائی با بیان اینکه اختصاص یارانه برای حمل و نقل ریلی مناسب است اما برای حمل و نقل هوایی خیر ، گفت: با توجه به اینکه افراد با درآمد متوسط به بالا از هواپیما برای مسافرتهای خود استفاده می کنند بنابراین نباید یارانه ای به آن تعلق گیرد.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به آزاد سازی باید موجب توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی و افزایش ایمنی آن شود گفت: خرید هواپیماهای ایمن نیز باید در دستور کار باشد و از خرید هواپیماهای ارزان که  جان مسافر را به خطر می‌اندازد جلوگیری شود.

وی با ذکر این نکته که تمام خدمات بایدبه صورت یک پکیج کامل ارائه شود افزود: بهینه سازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل امکان انتخاب توسط مسافر، آسایش و آرامش ایرلاین ها و کاهش دغدغه‌های مسافران باید در این بسته وجود داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص امکان انتخاب مسافر گفت: انتخاب خدمات باید به عهده مسافر باشد و به طور مثال در یک مسیر مسافر باید بتواند نوع پرواز ونوع خطوط را خودش انتخاب کند.

وی با بیان اینکه تعیین نرخ بلیت در هیچ جای دنیا توسط دولت صورت نمی‌گیرد اظهار کرد: این عمل فضای رقابتی به وجود می‌آورد و امکان سرویس دهی مناسب را در پی خواهد داشت زیرا دولت دیگر قیمتی تعیین نمی‌کند و مسافر هم برحسب اجبار آن را نمی‌پذیرد بنابراین معادله طرفین به توازن خواهد رسید.

سقائی با اشاره به اینکه آزاد سازی اجرا نشود امکان توسعه ناوگان هوایی وجود نخواهد داشت گفت: در حال حاضر ناوگان‌های هوایی ما به شکل جدی با هزینه سوخت روبه رو هستند و باید قیمت‌ها شناور باشند.

وی در پایان تصریح کرد: ایجاد کیفیت به سوخت و استاندارد سازی یک اصل است و ما با واردات از خارج مخالف هستم.

 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار