اصفهان؛

نیاز یک هزار و 50 میلیارد تومانی برای حل مشکل بازنشستگان آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت : برای حل مشکل بازنشستگان آموزش و پرورش هزار و پنجاه میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،فانی در جمع فرهنگیان منطقه فلاورجان اصفهان با اشاره به ساماندهی و به سازی منابع انسانی به عنوان مهمترین سیاست وزارت آموزش وپرورش در دولت یازدهم افزود:فضا محتوا و بودجه همه در نظام آموزشی موثر می باشد اما رکن اصلی در آموزش و پرورش تعلیم و تربیت معلمین است.

وی از لزوم نیروی انسانی بومی و میزان اثربخشی بهتر آن در دولت خبر داد و عنوان کرت طی دو سال اخیر پذیرش دانشگاه فرهنگیان بر همین اساس بوده و در همین راستا پذیرش فرزندان فرهنگیان در وزارت آموزش و پرورش در اولویت قراردداده شده.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود یک سوم از فضاهای آموزشی کشور غیر استاندارد به حساب می آید که این میزان در گذشته حدود شصت و شش درصد بوده و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته با سازمان مدیریت و برنامه ریزی تا سال نود و نه به صفر برسد این در حالی است که در برخی از مدارس شهرستان فلاورجان ما شاهد فرسودگی هفتاد و هفت درصدی برخی از مراکز آموزشی هستیم و مطمئنا این منطقه در الویت قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: طبق گزارش ها تنها استخر پیش بینی شده برای این شهر نیاز به یک میلیارد و دویست میلیون تومان بودجه دارد که نیمی از ان از اعتبارات ملی و نیمی توسط استان تامین خواهد شد و امیدواریم در تابستان سال آینده این استخر برای جوانان منطقه مورد بهره برداری قرار گیرد.

فانی با انتقاد از نقدهای غیر کارشناسی در خصوص مقایسه حقوق فرهنگیان با سایر ارگانها افزود:مشکلات آموزش و پرورش متعلق به یکی دو سال اخیر نبوده و با اجرای سند تحول آموزشی تا سال هزار و چهارصد و چهار که چشم انداز جمهوری اسلامی ایران است هر روز شاهد تحولات بهتری در آموزش و پرورش خواهیم بود.

وی لازمه رتبه بندی معلمان را ارزیابی شایستگی به صورت حرفه ایی دانست و افزود هزار دستگاه واحد مسکونی از ده سال پیش قول واگذاری به فرهنگیان داده شده بود که در سال جاری با پیگیری های صورت گرفته امیدواریم هر چه زودتر به فرهنگیان واگذار گردد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان از واگذاری وام کم بهره به دویست و پنجاه هزار فرهنگی گفت و تصریح کرد: با پیگیری های دولت فعلی رسوب مالی آموزش و پرورش را از بانک ملی مطالبه کردیم و به صورت وام کم بهره در اختیار همکاران قرار دادیم و این روند درسال های آینده حتما ادامه خواهد داشت. 


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.



انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.