حاشیه‌نگاری سومین روز ثبت‌نام

از حضور داوطلب 28 ساله برای ثبت نام مجلس خبرگان تا انگیزه های جالب برخی داوطلبان + تصاویر

نخستین روز نام‌نویسی داوطلبان دهمین مجلس شورای اسلامی و سومین روز مجلس خبرگان رهبری با حواشی جالبی نیز همراه بود.

+به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران ثانیه‌شمار نخستین روز نام‌نویسی داوطلبان دهمین مجلس شورای اسلامی و سومین روز مجلس خبرگان رهبری  از ساعت 8 صبح در حالی در ستاد انتخاباتی وزارت کشور آغاز شد، که با حواشی جالبی همراه بود.

خلیل بسطامی نخستین فردی بود که با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه تهران، داوطلب انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد و چراغ اول پروسه انتخابات مجلس را روشن کرد.

لیلا سادات مددی هم که خود را کارشناس ارشد اندیشه اسلامی معرفی می‌کرد، نخستین داوطلب زن مجلس شورای اسلامی بود که در ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شد و گفت طبق تاکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند زنان باید در مسائل و صحنه‌های سیاسی کشور حضور داشته باشند، اینجا آمده‌ام. فرزند دختر او در طول پروسه ثبت‌نام وی را همراهی می‌کرد.

حاشیه‌های ثبت‌نام داوطلبین مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی

آمنه رضایی دیگر داوطلب انتخابات مجلس هم که خود را فعال مدنی اصلاح‌طلب معرفی می‌کرد، هدفش از شرکت در انتخابات را تغییر در چهره مردانه مجلس دانست و یادآور شد به دنبال تدبیر قوانینی در راستای حقوق زنان هستم.

حاشیه‌های ثبت‌نام داوطلبین مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی

چهره‌های سیاسی و مذهبی شاخصی از جمله آیت‌الله موسوی بجنوردی، آیت‌الله امینی، آیت‌الله تسخیری، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبرو حجت الاسلام سید محمود علوی نیز امروز برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبرگان در ستاد انتخاباتی حضور پیدا کردند ولی از انجام مصاحبه با اهالی رسانه امتناع کردند.

حاشیه‌های ثبت‌نام داوطلبین مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی

از حواشی دیگر امروز می‌توان به حضور داوطلب 28 ساله مجلس خبرگان اشاره کرد که دارای تحصیلات حوزوی بود و عنوان جوانترین کاندیدای مجلس خبرگان رهبری را به خود گرفت.


حاشیه‌های ثبت‌نام داوطلبین مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی

محمد حسین مقیمی رییس ستاد انتخابات کشور گفت: تا ساعت 15 امروز 141 داوطلب برای نام نویسی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و 775 داوطلب برای نام نویسی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور و فرمانداری های حوزه های انتخابیه مراجعه کردند.

محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شوراس اسلامی گفت: تاساعت 15 امروز 28 آذر ماه 144 نفر داوطلب انتخابات مجلس و 744 نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند.

حاشیه‌های ثبت‌نام داوطلبین مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی

وی افزود: از تعداد 774 نفر که برای نام‌‌نویسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مراجعه کردند نام نویسی 244 نفر قطعی شده است و همچنین از تعداد 141 نفری که برای نام‌نویسی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری مراجعه کرده‌اند نام‌نویسی 92 نفر قطعی بوده و مابقی در حال تکمیل مدارک هستند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار