حاشیه نگاری از سومین روز ثبت نام در فرمانداری؛

از توقیف یک شناسنامه در فرمانداری تا گرفتن 300 میلیون برای حضور در لیست انتخاباتی

حواشی ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در این گزارش بخوانید.

از توقیف یک شناسنامه در فرمانداری تا گرفتن 300 میلیون برای حضور در لیست انتخاباتیبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روز سوم ثبت‌نام انتخابات خبرگان در حالی پیگیری شد که روز اول ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده بود.

حضور داوطلبان انتخابات برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با هوای سرد محل ثبت‌نام داوطلبان در فرمانداری تهران هماهنگی بسیاری داشت.

از تعداد داوطلبانی که برای ثبت‌نام آمدند بیشتر قصد ورود به مجلس شورای اسلامی آتی را داشتند و اکثریت آنها از قشر دانشجو و خود را بعنوان یک فرد مستقل معرفی می‌کنند.

امروز در بین ثبت‌نام کنندگان پسر عموی یکی از خوانندگان پاپ کشور و یکی از بستگان هنرپیشه مشهور سینما و تلویزیون دیده شد، این در حالی بود که در میان ثبت‌نام کنندگان یک زوج برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اقدام کرده بودند.

سردی هوا در فرمانداری تهران همچنان به حضور ثبت‌نام‌کنندگان سرایت کرده بود که این امر باعث شد تا ساعت 12 ظهر امروز 28 آذر ماه در اولین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد انگشت‌شماری در فرمانداری تهران حضور یابند.

یکی از داوطلبان ثبت‌نام در پاسخ به درخواست مصاحبه یکی از خبرنگاران گفت،‌ "گرفتارم ، وقت مصاحبه ندارم" و هنگامی که خبرنگار پرسید پس از نماینده شدن چه کار خواهید کرد گفت، "برای آن موقع یک کاری می‌کنم". 

یکی از داوطلبان ثبت‌نام در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از اعلام جناح مورد نظرش سرباز زد اما در ادامه همسرش که همراه وی بود،‌گفت" همسرم در ماشین که می آمدیم گفت،‌اصولگرایان را قبول دارم،‌ اصلاح‌طلبان را دوست دارم" اما همسر وی در پایان گفت،" همسرم مستقل در انتخابات مجلس شرکت کرده است."

در این میان یکی از ثبت‌نام کنندگان که اهل کردستان بود برای جلب رای کردهای مقیم تهران از این حوزه برای انتخابات مجلس آتی داوطلب شد.

در فضای آرام و بدون تنش فرمانداری با یکی از همراهان ثبت‌نام کنندگان هم صحبت شدیم، که وی گفت، "به همسرم گفته‌اند اگر می‌خواهی برای انتخابات مجلس دهم در لیست درجه 2 انتخاباتی قرار بگیری باید 300 ملیون تومان بدهی!"

این در حالی بود که هرکدام از داوطلبان برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از هزینه‌های تبلیغات طفره می‌رفتند و همه آنها قصد تقبل هیچ هزینه‌ای را در امر انتخابات نداشته‌اند.

در آن میان عده ای برای آْزمایش شانس و اقبال خود در انتخابات شرکت‌کردند.

ساعت حدود 13 بود که یک داوطلب ثبت‌نام مجلس با ظاهری متفاوت وارد محل ثبت نام در فرمانداری تهران شد.

که توجه تمامی خبرنگاران و رسانه‌ها با به خود جلب کرد و همه دور وی حلقه زدند که از انگیزه‌اش برای ثبت‌نام در جلس مطلع شوند که در این میان اظهار نظرش در قبال عکاسی از وی جالب بود و گفت" مطمنا با این عکس‌ها رد صلاحیت می کنند" درادامه مراحل ثبت‌نام شناسنامه وی توقیف شد که دلیل آن طبق گفته ها به دلیل محرز نبودن هویتش بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.