تبریز؛

947 بیمار دیالیزی در آذربایجان شرقی

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی گفت:هم اکنون 947 بیمار دیالیزی عضو این انجمن هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فیروزی شرقی، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 154 نفر به تعداد بیماران دیالیزی عضو در این انجمن اضافه شده  و این نشان می دهد که در یک سال اخیر تعداد بیماران کلیوی در استان 10 درصد افزایش یافته است.

 وی با اشاره به عملکرد هشت ماهه گذشته انجمن بیماران کلیوی استان گفت: در هشت ماه اخیر حدود 80 میلیون تومان مستمری برای بیماران کلیوی نیازمند، 81 میلیون تومان کمک های دارویی برای بیماران، 97 میلیون و 600 هزار تومان کمک هزینه پیوند کلیه و .... و در مجموع 298 میلیون تومان به بیماران نیازمند کلیوی از طریق کمک های خیرین مساعدت شده است.

وی با بیان اینکه 170 دفتر انجمن حمایت از بیماران کلیوی در سراسر ایران در حال خدمت رسانی به مردم است، افزود: در سال گذشته در میان انجمن های سراسر کشور از لحاظ کمک های مردمی رتبه دوم را پس از خراسان رضوی کسب کردیم.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر عمل پیوند کلیه بر روی 87  بیمار کلیوی استان انجام شد که عمل پیوند 62 نفر از آن ها در تبریز و مابقی در تهران و ارومیه انجام شده است.

فیروزی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 154 نفر به تعداد بیماران عضو در انجمن اضافه شده است و این نشان می دهد که در یک سال اخیر تعداد بیماران خاص کلیوی در استان 10 درصد افزایش یافته است که این افزایش باعث ایجاد ترافیک در بخش های دیالیزی می شود.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حال حاضر حدود یک هزار و 670 بیمار دیالیزی در استان داریم که این آمار روز به روز در حال افزایش است، گفت:  در سال جاری نیز حدود 71 بیمار دیالیزی به دلیل نداشتن توان بدنی کافی برای فشارها و اثرات ناشی از دیالیز فوت کرده اند.

وی افزود: بیماران دیالیزی هیچ گونه هزینه ای پرداخت نمی کنند و تمامی هزینه ها از طریق دولت پرداخت می شود.

وی انجمن بیماران خاص کلیوی آذربایجان شرقی را انجمنی کاملا مردمی دانست و گفت: این انجمن و کمک هایی که به بیماران صورت می گیرد تماما از طریق خیرین و مردم پرداخت می شود.

فیروزی با بیان اینکه حدود 300 صندوق حمایت از بیماران خاص کلیوی در سطح شهر نصب شده است، اظهار کرد: کمک های مردمی که از این طریق دریافت می شود، راضی کننده است اما مقدار این کمک ها به درآمد مردم بستگی دارد.

وی با اشاره به هزینه پیوند کلیه تاکید کرد: هزینه پیوند کلیه 15 میلیون تومان است که یک میلیون تومان آن از طرف بنیاد بیماران خاص پرداخت می شود و مابقی از طرف خود بیمار و در صورت نداشتن بضاعت مالی نصف یا تمام این مبلغ از طرف انجمن پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: به ازای هر چهار بیمار دیالیزی در استان یک تخت وجود دارد و امیدواریم مرکز دیالیز بیمارستان امام رضا(ع) به زودی افتتاح شود که درآن صورت حدود 120 تخت دیالیز با دستگاه های جدید به این امکانات اضافه خواهد شد.

فیروزی خدمات این انجمن را وابسته به کمک های مردمی دانست و گفت: خیرین و مردم نوع دوست می توانند کمک های خود را به شماره حساب 0100734438001 نزد بانک ملی واریز نمایند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.