قزوين؛

ناوگان حمل ونقل قزوین 1/5 درصد فرسوده تر ازمیانگین کشوری

عمر متوسط ناوگان حمل‌ و نقل کالای استان قزوین 1/5 درصد بیش از میانگین کشوری است.

به گزارش گروه استان هاي باتشگاه خبرنگاران جوان از قزوين ؛مدیر کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان قزوین گفت: متوسط سن ناوگان باری کشور 18 سال و در استان قزوین با 8 هزار و 851 دستگاه خودرو، 19/6 سال است.

رحمت شعبانی افزود: 35 درصد ناوگان حمل و نقل کالا و 36 درصد شبکه مسافربری استان قزوین شامل 3 هزار و 722 دستگاه خودرو فرسوده و نیازمند نوسازی است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و رکود اقتصادی، سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ و نقل کاهش یافته است گفت: استان قزوین علیرغم صنعتی بودن، شاهد کاهش 14 درصدی جابجایی کالا و بار بوده است.

مدیر کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان اضافه کرد: در حال حاضر 82 شرکت حمل‌ و نقل کالا و دو شرکت بین المللی با 12 هزار و 400 راننده در استان فعالند که امسال 4 میلیون و 300 هزار تن کالا را در سراسر کشور جابجا کرده اند.

شعبانی همچنین با بیان اینکه نیمی از جابجایی های مسافران استان، در مسیر قزوین به تهران صورت می گیرد گفت: بیش از هزار دستگاه خودرو کار جابجایی مسافران را در قالب 43 شرکت مسافربری انجام می‌دهند.

به گفته وی امسال یک‌ میلیون و 550 هزار نفر توسط ناوگان مسافربری استان جابجا شده اند که نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است.

روزانه 600 هزار و ماهانه 16 میلیون خودرو از راه های استان قزوین عبور می کنند.

انتهاي پيام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.