آصفری در نطق میان‌دستور:

آقای رئیس‌جمهور! بجای حذف یارانه اقشار کم درآمد، جلوی سفرهای توخالی وزارت خارجه را بگیرید

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه برخی سفرهای دولت توجیهی ندارد،گفت: بجای حذف یارانه اقشار کم درآمد، جلوی سفرهای توخالی را بگیرید.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسن آصفری، نماینده اراک و کمیجان در نطق میان‌دستور امروز صحن علنی مجلس گفت: به درستی که دولت یازدهم را باید دولت بی‌توجهی و سکوت در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار نامید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر پیگیری فاجعه دلخراش منا تاکید کردند، اظهار داشت: با گذشت چندین ماه از این واقعه هنوز هیچ اقدامی از سوی دولت، قوه قضائیه و مجلس صورت نگرفته است و این پرونده در حال فراموشی است.

وی با مورد خطاب قرار دادن رئیس جمهور، تصریح کرد: همه اقتصاددانان و حقوقدانان به وضوح می‌دانند که در زمان رکود دولت نباید فشار خود بر مردم را بیشتر کند و اخذ مالیات‌های چندبرابری از مردم در حالیکه شاهد رکود درجامعه هستیم، هیچ توجیهی ندارد.

آصفری تاکید کرد: چه کسی باید جوابگوی ریخت و پاش‌های دولت باشد، نباید از جیب مردم برداشت، مگر یک فروشنده جزء چقدر درآمد دارد که باید امروز چندین درصد رشد پرداخت مالیاتی داشته باشد.

نماینده مردم اراک و کمیجان با بیان اینکه برخورد سلیقه‌ای مدیران مالیاتی صدای مردم را درآورده است، تصریح کرد: آقای دولت تدبیر و امید چرا سراغ کسانی که فرار مالیاتی می‌کنند و در عرض 3 سال 4 هزار میلیارد تومان درآمد داشتند نمی‌روید.

وی افزود: آقای دولت تدبیر با چه توجیهی یارانه مردم را قطع می‌کنید، کجای مجلس چنین مجوزی را به شما داده است بهتر است که به جای حذف یارانه کم درآمدها که معلوم نیست در کجا هزینه می‌شود، جلوی ریخت و پاش‌ها را بگیرید.

آصفری با بیان اینکه باید جلوی سفرهای خارجی دولت گرفته شود، اظهار داشت: برخی از سفرهای دولت هیچ توجیهی ندارد، چرا برای بررسی یونجه خشک یک تیم به اسپانیا می‌فرستید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه گفت: چرا برای خرید ماهی به چین و ماچین و به کشورهای دیگر تیم‌های خود را اعزام می‌کنید و این سفرها چه توجیهی دارد چرا که برای هر تیم چندین میلیون دلار باید هزینه شود.

وی اظهار داشت: دولت گزارش دهد که در سه ماهه اول سال 94، چند میلیون دلار صرف هزینه‌های این سفرها، تامین بلیط و هزینه اقامت از جیب بیت‌المال شده است.

آصفری با تاکید بر اینکه بجای حذف یارانه اقشار کم درآمد جامعه جلوی سفرهای توخالی و شکلاتی را بگیرید، متذکر شد: پول این سفرها را برای اشتغال‌زایی و ازدواج جوانان هزینه کنید و توضیح دهید که در این مدت خروجی این سفرها برای مردم چه داشته است.

نماینده اراک و کمیجان با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا اقتصاد مقاومتی این است که بانک‌ها بنگاه‌داری کنند،گفت: بانک‌ها به جای ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان، اقدام به برج‌سازی می‌کنند.

آصفری با مورد خطاب قرار دادن رئیس جمهور گفت: آیا از وضعیت صنایع و کارخانه‌های اراک خبر دارید و اینکه کارگران چندین ماه است که حقوق نگرفته‌اند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه آلایندگی هوا نفس مردم را بریده است، تصریح کرد: چرا برای بررسی وضعیت خودروسازان جلسه اضطراری تشکیل می‌دهید اما برای رفع آلایندگی هیچ جلسه‌ای برگزار نمی‌شود.

وی در خاتمه خطاب به قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: به جای اینکه بیایید چندین دوربین دنبال خود بیندازید و یک بیماری آب مروارید جزئی را در آن منطقه درمان کنید، بروید در منطقه خنداب ببینید که 70 هزار نفر جمعیت دارد ولی یک بیمارستان هم ندارد.

انتهای پیام/

برای دریافت پیامک‎ها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۱ دی ۱۳۹۴
احسنت احسنت احسنت
آخرین اخبار