سبحانی‌نیا: اقدام اخیر کنگره آمریکا در صدور مصوبه محدودیت ویزا نقض آشکار برجام است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون سیاست‌خارجی گفت: اقدام اخیر کنگره آمریکا در صدور مصوبه محدودیت ویزا و امضای آن از سوی اوباما نقض آشکار برجام است.

88غ9

حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛در رابطه با روند اجرایی شدن برجام و مصوبه‌ اخیر کنگره‌ آمریکا گفت:  پس از بسته شدن پرونده PMD، برجام با سرعت بیشتری باید اجرایی می‌شد اما شیطنت طرف مقابل و سیاست‌های دوگانه‌ای که در پیش گرفته، کار را سخت تر خواهد کرد.

نماینده مردم نیشابور ادامه داد: در مجموع حرکت رو به جلو و مثبتی را شاهد هستیم و تلاش شده تا فرمایشات نه گانه رهبری حتما مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در عین حال که این شروط را فرمودند در بی‌اعتمادی به طرف مقابل هم تایید کردند لذا نباید به آمریکایی که هیچ حسن نیتی ندارد، خوش‌بین بود. 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد: اقدام اخیر کنگره آمریکا در صدور مصوبه محدودیت ویزا و امضای آن از سوی اوباما نقض آشکار برجام است، ما قدم به قدم کار را دنبال و رفتار و اقدامات طرف مقابل را هم رصد می‌کنیم و در صورت هرگونه نقض تعهدی برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

گفتنی است، بر اساس لایحه بودجه سال 2016 آمریکا که روز جمعه (27 آذر) در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با اکثریت آراء به تصویب رسید، اتباع 38 کشور جهان برای ورود به خاک آمریکا با محدودیت‌های بیشتری روبه‌رو خواهند شد.

بر اساس یکی از بندهای این لایحه،‌ آن دسته از مسافران،‌ گردشگران یا بازرگانان این 38 کشور از جمله 30 کشور اروپایی،‌که از اول مارس 2011 به سوریه،‌ عراق، ایران یا سودان رفته اند یا تابعیت دوگانه با این کشورها دارند دیگر نمی‌توانند از معافیت روادید بهره مند شوند.

بر اساس این لایحه، این افراد باید پیش از ورود به آمریکا روادید دریافت کنند.

باراک اوباما در حالی شامگاه روز شنبه (28 آذر) این مصوبه کنگره را تصویب و برای اجرا ابلاغ کرد که مقامات ایران بارها این مصوبه را با ماهیت برجام مغایر دانسته و درباره آن هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/

                 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار