شبکه های اجتماعی، محیط امنی برای انتشار اطلاعات شخصی نیست

رئیس پلیس فتا یزد در خصوص شبکه های اجتماعی هشدار داد و آنها را محیطی نامطمئن برای انتشار اطلاعات شخصی افراد بیان کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ "حسین رضایی" ضمن تشریح این موضوع که شبکه های اجتماعی محیطی نامطمئن برای انتشار اطلاعات شخصی است، افزود: با توجه به مجازی بودن هویت افراد در شبکه های اجتماعی، افراد مختلف در این فضا می توانند با هویت های جعلی به تبادل نظر بپردازند.
وی افزود: در این میان برخی افراد با نیات ناپاک وارد این شبکه ها شده و با هویت جعلی و جذابی که برای قربانی خود طراحی می کنند، اقدام به برقراری ارتباط عاطفی با کاربران کرده و از این طریق اطلاعات شخصی آنها را به سرقت می برند.
رئیس پلیس فتا در ادامه افزود : کاربرانی که آشنایی لازم با این فضا را ندارد، در برخورد با دام های عاطفی ایجاد شده توسط بزهکاران، فریب خورده و اطلاعات شخصی خود از قبیل فیلم و عکس های خصوصیشان را در اختیار آنها قرار می دهند.
رضایی بیان کرد: بزهکاران پس از به دست آوردن اطلاعات شخصی افراد، با قربانیان خود تماس حاصل کرده و با تهدید به انتشار اطلاعات شخصی آنها به اخاذی از طعمه های خود می پردازند.
سرهنگ رضایی خطاب به کاربران تاکید کرد: شبکه های اجتماعی، فضای امنی برای انتشار اطلاعات شخصی کاربران نیست و به همین دلیل شهروندان باید دقت نظر لازم را در خصوص افشای اطلاعات شخصی خود در این فضا داشته باشند.


منبع: پلیس فتا


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.