پورعلی مطلق در جمع خبرنگاران:

آخرین آمار از داوطلبان مجلس و خبرگان؛ 801 نفر برای خبرگان و 5921 نفر برای مجلس

دبیر ستاد انتخابات کشور آخرین آمار ثبت نام کنندگان برای نمایندگی مجلس و خبرگان رهبری را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور آخرین آمار ثبت نام کنندگان برای نمایندگی مجلس و خبرگان رهبری را تشریح کرد.

پورعلی مطلق اظهارداشت: در سراسر کشور 801 نفر داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شده اند که از این تعداد 295 نفر در روز گذشته ثبتنام کرده اند.

وی افزود: استانهای تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی به ترتیب با 176، 61 و 46 داوطلب بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان برای نمایندگی مجلس خبرگان را به خود اختصاص داده اند.

پورعلی مطلق ادامه داد: از میان داوطلبان مجلس خبرگان، کمترین سن به داوطلبی با 23 سال و بیشترین سن به داوطلبی با 92 سال اختصاص یافته است.

دبیر ستاد انتخابات تصریح کرد: از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، 103 نفر مدرک تحصیلی دکتری، 95 نفر کارشناسی ارشد، 49 نفر کارشناسی، 4 نفر کاردانی و 88 نفر نیز دیپلم دارند.

پورعلی مطلق در بخش دیگری از اظهاراتش رد تشریح آخرین آمار ثبت نام کنندگان برای نمایندگی مجلس نیز گفت: تا این لحظه 5921 نفر برای نمایندگی مجلس ثبت نام کرده اند که 562 نفر از آنها را بانوان تشکیل می دهند.

وی افزود:  از اولین دقایق آغاز ثبت نام امروز تا این لحظه 562 نفر برای ثبت نام مراجعه کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات گفت: از مجموع داوطلبان نمایندگی مجلس دهم، 4118 نفر کارشناسی ارشد، 944 نفر دکتری، 295 نفر کارشناسی و 314 نفر دارای مدرک حوزوی هستند.

وی اضافه کرد: روز گذشته 1689 نفر برای ثبت نام نمایندگی مجلس به محلهای ثبت نام مراجعه کرده‌اند.

دبیر ستادانتخابات درباره احتمال تمدید زمان ثبت نام داوطلبان نیز گفته که این امر بستگی به میزان مراجعین در روز پایانی دارد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.