حجم بارش های کشور به 87 میلیمتر رسید

ثبت حدود یک میلیمتر بارش در هفته گذشته موجب شد تا حجم بارش های کشور از ابتدای سال آبی جاری (آغاز مهر ماه) تا پایان هفته گذشته (جمعه چهارم دی ماه) به 87 میلیمتر برسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،در هفته گذشته بارش ها در بیشتر حوضه های آبریز کشور نسبت به هفته های پیش از آن، کاهش چشمگیری یافت و میزان بارش کل به 87 میلیمتر رسید.

بنابر این گزارش ، میزان بارش ها در سال گذشته در این دوره زمانی 68 میلیمتر و متوسط درازمدت 64 میلیمتر گزارش شده بود.

وزارت نیرو در این گزارش آورده است ، میزان بارش نشانگر افزایش حدود 28 درصدی بارش ها در همسنجی با سال گذشته در همین زمان است.

طبق جدول بارش ها در حوضه های آبریز کشور، در طول هفته گذشته چهار میلیمتر در حوضه آبریز خزر، یک میلیمتر در حوضه قره قوم یک میلیمتر بارش در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان گزارش شده است ، اما از سه حوضه فلات مرکزی، دریاچه ارومیه و هامون و مرزی شرق بارندگی گزارش نشد.

بیشترین افزایش بارندگی تا پایان هفته گذشته در مقایسه با دوره درازمدت در ایستگاه دهلران استان ایلام با 14 برابر افزایش بارش بوده و ایستگاه چابهار در استان سیستان و بلوچستان با 100 درصد کاهش کمترین میزان بارندگی درمقایسه با دوره درازمدت را داشت.

حجم بارش های کشور از ابتدای پاییزامسال (اول مهرماه 94) تا پایان نیمه نخست آذر 94 بالغ بر 49 میلیمتر اعلام شد و بارش های پاییزی نیز در بیشتر نقاط کشور صورت گرفت و در طول یک هفته منتهی به نیمه آذر حدود 13 میلیمتر بارندگی در کشور ثبت شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار