حجت‌الاسلام امینی: نیروی انسانی قوه قضاییه جوان‌سازی می‌شود

معاون منابع انسانی قوه قضاییه گفت: سعی در این است که بخش نیروی انسانی قوه قضاییه جوان‌سازی شود که این امر در کوتاه مدت میسر نیست.

حجت‌الاسلام امینی: نیروی انسانی قوه قضاییه جوان‌سازی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه در دومین همایش سراسر قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران که امروز در مجتمع شهید بهشتی برگزار شد اظهار داشت: 20 درصد پرونده‌هایی که در دادسراهای کشور مطرح می‌شوند به استان تهران مربوط است که این عدد نشان‌دهنده گستردگی کار در دادسراهای استان تهران است که همکاران ما با تلاش و رفاه کم در جهت خدمت‌رسانی به مردم در حال فعالیت هستند.

وی افزود: بنده به نوبه خود لازم میدانم از زحمات قضات مشغول در دادسراها تشکر کنم و از این که به دلیل محدودیت‌ها و مشکلات اعتباری و ساختاری نمی‌توانیم حق تلاش قضات را ادا کنیم بسیار شرمنده هستم.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه بیان داشت: امیدواریم بتوانیم چرخه نیروی انسانی از دادسراها به محاکم کمک کرده و بعد از سال‌ها تلاش این انتظار به حقی است که بتوانیم این مجال را فراهم کنیم.

حجت‌الاسام امینی افزود:طبیعی است که وضعیت دادسرای تهران نسبت به دیگر دادسراهای کشور از وضعیت استثنایی برخوردار است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که دادسرای تهران نیازمند کمک‌های فراوانی است تا بتواند شرایط استاندارد را فراهم کند.

وی در ادامه گفت: دادسرا لبه دستگاه قضایی است و بیشتر از بخش‌هایی دیگر از تحولات و کنش‌های اجتماعی واکنش می پذیرد به طوری که می‌توان گفت دادگستری یک مرکز فعال در تحولات اجتماعی است.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه با اشاره به اهمیت دادسراها بیان داشت: اهمیت دادسراها از این جهت است که می‌تواند در کشف و تعقیب مجرم سالم‌سازی محیط و ساختار کشور نقش اول را ایفا کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین امینی گفت: اگر شرایطی فراهم شود که دادسرایی هوشمند و برابر با استانداردهای جهانی داشته باشیم، محاکم، جامعه و نظام تصمیم گیری در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد زیرا دادسراها بیشترین سهم را در پیشگیری از جرایم ایفا می کند و هرچه سرمایه گذاری در این زمینه داشته باشیم به دست‌آوردهای بیشتری می‌رسیم.

وی افزود: دادسراها نقطه کانونی در چرخه قضاوت هستند و هرچقدر نیروی انسانی موجود در دادسراها تکریم و موقعیت آن‌ها را ارتقا دهیم می‌توانیم خروجی بهتری داشته باشیم.

معاون منابع انسانی قوه قضایه تصریح کرد: سعی در این است که بخش نیروی انسانی قوه قضاییه جوان‌سازی شود که این امر در کوتاه مدت میسر نیست. قضات از نخبگان حقوقی جامعه هستند و تعامل از نظرات کسانی که در دانشگاه‌ها روی کار هستند می‌تواند کمک بزرگی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امینی بیان داشت: باید بر روی دانش علمی تکیه کرد و قضات حاضر در دادسراها باید این امکان را داشته باشند که بخشی از زمان خود را به کارهای علمی اختصاص دهند.

وی افزود: باید به سمتی برویم که این نگرش ایجاد شود کار علمی حق قاضی است و انصاف ایجاب می کند که بیان کنیم شرایط فعلی به گونه ای نیست که قضات بتوانند در زمینه‌های علمی حق مطلب را ادا کند.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار