دولت‌آبادی: در جلسه بعدی دادگاه بابک زنجانی حاضر می‌شوم/پلیس به سراغ باند‌های بزرگ برود

دادستان عمومی و انقلاب استان تهران گفت: به دلیل تخلف در پرونده بیمارستان پارسیان در دادگاه بعدی بابک زنجانی حاضر می‌شوم.

دولت‌آبادی: بیشترین پرونده‌ها مربوط به سرقت و مواد مخدر استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب استان تهران در دومین همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران که امروز یکشنبه در مجتمع قضایی شهید بهشتی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و معاونت منابع انسانی قوه قضاییه برگزار شد اظهار داشت: این همایش با رویکرد آموزش در قوه قضاییه توسط دادستانی استان تهران برگزار شده است.

وی افزود: آموزش در امر قضا از مهمترین امور است که مستلزم کار قضات به شمار می آید. 

دادستانی عمومی و انقلاب استان تهران بیان داشت: در دادستانی تهران به لحاظ کثرت کار و کمبود قاضی و گستردگی پرونده‌ها کارهای بزرگی انجام شده است.

جعفری دولت آبادی افزود: در حوزه جرایم دو جرم سرقت و مواد مخدر دارای بیشترین پرونده در سطح استان هستند که هم امنیت عمومی را دچار مشکل می‌کند و هم خانواده‌های زیادی را با آسیب روبه‌رو کرده است و از دولت انتظار داریم که در ساخت اردوگاه‌هایی جهت مبارزه با موادمخدر اقدام کنند.

وی بیان داشت: از پلیس انتظار می‌رود به سراغ باندهای بزرگ مواد مخدر برود و باندهای مافیای که پشت پرده حضور دارند را از بین ببرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: از دادسراها نیز تقاضا دارم در مورد ضربه زدن به خواستگاه مالی تولیدکنندگان مواد مخدر وارد شوند. افراد معتاد حاضر در خیابان‌ها از قربانیان اصلی باندهای حرفه‌ای هستند.

جعفری دولت‌آبادی با بیان این که قانون ابزار کار قضات است بیان داشت: مجلس باید در تصریح قوانین از نظرات کارشناسی قضات استفاده کنند و اگر قوانین با نظرات آن‌ها هماهنگ شود موفق‌تر خواهد شد.

وی گفت: به عنوان مثال در آیین دادرسی اکثر قضات اعتقاد داشتند و بیشترین اعتقادات به این موضوع است که آیین دادرسی شجاعت را از قضات گرفته است و از نظرات آن‌ها کمتر استفاده می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: قانون مجازات اسلامی که مصوب سال 92 است دوباره در دست تغییر است که این موضوع نشان می‌دهد قوانین ما به سرعت در حال تغییر است و لزوم استفاده از نظر قضات را بیشتر نشان می‌دهد.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به این‌که مسائل مالی یکی از مهم‌ترین مشکلات قضات است بیان داشت: از مجلس و به ویژه آقای لاریجانی انتظار داریم که در مسائل مالی از قضات حمایت شود اخیرا در برنامه ششم توسعه به مصوباتی اشاره شده است که به مسائل مالی قضات ضربه می‌زند و انتظار داریم مورد تغییر قرار گیرد.

وی افزود: مواد مخدر و سرقت که از جمله بیشترین جرایم است دستگاه ‌قضایی در تولید این جرایم دخالتی ندارد اما بیشترین فشار بر روی این دستگاه وارد می‌شود و زندان‌ها پر از زندانیان جرایم مواد مخدر و سرقت شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: لازم است مجازات زندان به جرایمی مانند اختلال در امنیت اجتماعی سارقان حرفه‌ای مواد مخدر باندهای بزرگ قاچاق اختصاص پیدا کند و در مورد معتادان استفاده کنندگان از مواد مخدر و مجرمان خرد از مجازات‌های دیگر استفاده شود که از حجم زندانیان کاهش یابد.

جعفری دولت‌آبادی بیان داشت: در 10 سال گذشته حدود 40 درصد افزایش نیرو داشته که این رقم نشان از افزایش فشار به دستگاه  قضایی است که انتظار داریم آقای امینی معاون منابع انسانی کمکی در جهت افزایش نیرو به دستگاه قضایی داشته باشیم و امیدواریم روزی سرزمین ما خالی از بزهکاری شود.

در جلسه بعدی دادگاه بابک زنجانی حاضر می‌شوم

غلام‌حسین دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب استان تهران در جمع خبرنگاران و در حاشیه دومین همایش سراسری قضات دادسراهای استان تهران اظهار داشت: به دلیل تخلف پرونده بیمارستان پارسیان که در پرونده بابک زنجانی نیز مطرح شده است در جلسه بعدی دادگاه زنجانی حاضر می‌شوم این پرونده در دادسرای ویژه کارکنان دولت مفتوح است و به دلیل اینکه بیان جزییات موجب شبهه می‌شود بعدا در مورد آن صحبت می‌کنم 

وی افزود: کیفرخواست خوانده شده در دادگاه زنجانی جامع نیست و پرونده با این کیفر خواست خاتمه پیدا می‌کند و افرادی از جمله برخی از وزرای سابق، افراد شاغل در وزارت نفت و تمام کسانی که با پرونده زنجانی مرتبط هستند در این پرونده مورد برسی قرار گرفته‌اند و به لحاظ این‌که بخش اول پرونده از فوریت بیشتری برخوردار بود ابتدا به آن رسیدگی شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان تهران در خصوص تخلف روزنامه 9 دی بیان داشت: شکایت‌های مطبوعاتی دو ظرفیتی هستند در قانون مطبوعات آمده است که مطبوعات در بیان مطالب آزاد هستند اما اجازه توهین به افراد را ندارند به همین لحاظ دادگاه می‌تواند سکوت کند اما مدعی‌الامور اجازه شکایت دارد.

جعفری دولت‌آبادی در رابطه با تأسیس داسراهای جدید از جمله دادسرای جرایم ورزشی گفت: در تأسیس دادسراهای جدید با مشکل مکان مواجه هستیم که از جمله می‌توان به دادسرای انرژی و ورزش اشاره کرد.

وی افزود: دادسرای ورزشی در دست تأسیس است که مهمترین مشکل آن ساختمان است.

دادستان عمومی و انقلاب استان تهران در خصوص دادسراهای ویژه پرونده‌های زمین‌خواری بیان داشت: این دادسرا تغییر عنوان داده است و با سه قاضی از جمله دادسراهایی است که بازهم مشکل مکان دارد.

جعفری دولت آبادی در خصوص تخلفات انتخاباتی و وظایف دادسرا در انتخابات بیان داشت: وظیفه دادسراها پاسخ به استعلام‌ها است که تا این لحظه به تمام استعلام‌ها پاسخ داده شده است و بعد از آن وظایف از دادسرا خارج می‌شود.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۶ دی ۱۳۹۴
چه جوری عضوگروه خبرنگاران میتونیم بشیم
آخرین اخبار