شیراز؛

میانگین بارش استان فارس به 133 میلی متر رسید

امسال در استان فارس میانگین بارش تا کنون به 133 میلی متر رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رییس اداره روابط عمومي شركت آب منطقه اي فارس با بیان اینکه طی بارندگی اخیر بیشتر شهرستانهای فارس شاهد بارش رحمت الهی بوده اند گفت: میانگین بارندگی استان با بارشهای اخیر به 133 میلی متر رسید در حالي كه طي مدت مشابه پارسال مقدار نزول باران در فارس 57 ميلي متر بوده و این امر افزایش میزان بارندگی نسبت به پارسال را نشان می دهد.

محمدرضا ارجمند افزود: طي این بارندگي ها، ایستگاههای لامرد 61، لار 56، زرین دشت 49، داراب و گوزون 37 میلی متر بارندگی را به ثبت رسانده اند.
 
در شهرستان شیراز نیز شاهد 73 میلی متر بارندگی بوده ایم که از بارش 173 میلی متری در شیراز از ابتدای امسال تا کنون خبر می دهد.

وی با اشاره به اینکه تغییرات بارندگی نسبت به میانگین مدت مشابه سال آبی پارسال در استان 132 درصد است گفت: این تغییرات نسبت به میانگین بلند مدت مشابه استان 54 درصد و تحقق بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت سالانه استان 44 درصد است.

ارجمند در خصوص روان آبهاي حاصل از بارندگي هاي اخیر ورودي سدهاي مستقر در فارس گفت: ورودی سدهای درودزن، ملاصدرا، ایزدخواست، سلمان فارسی، سیوند، تنگاب فیروزآباد و رودبال در استان در 6 دی ماه سال گذشته 18 و 10 صدم متر مکعب بوده که این میزان امسال 36 و 34 صدم متر مكعب است. حجم آب قابل استفاده مخازن سدهاي ياد شده نیز پارسال در این تاریخ 240 ميليون متر مكعب بوده که هم اکنون به حدود 207 ميليون متر مکعب رسیده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: میانگین ، بارش ، فارس ، رسید ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.