بجنورد؛

اجبار در گذراندن دوره های آموزشی طرح امید برای متقاضیان طلاق

رییس کل دادگستری خراسان شمالی از شرکت همه متقاضیان طلاق در دوره های آموزشی طرح امید در استان خبر داد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حجت الاسلام و المسلمین قدرتی گفت: در استان از این پس هیچ درخواست طلاقی پذیرفته نمی شود مگر اینکه زوجین در دوره های آموزشی طرح امید شرکت کرده باشند .

وی با اشاره به اینکه این دوره های آموزشی در سه جلسه برای خانم ها و آقایان به صورت مجزا و یک دوره مشترک برگزار می شود، افزود: زوجین با کسب آگاهی های لازم با پیامدهای طلاق و مشکلات بعد از آن آشنا خواهند شد .

رییس کل دادگستری استان از مهریه به عنوان یکی از عوامل تزلزل خانواده ها یاد کرد و گفت: مهریه بالا تضمین کننده سعادت زندگی افراد نیست و خانواده ها باید راهنمایی های لازم را در این خصوص به فرزندان خود ارائه دهند .

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی با اعلام اینکه قوه قضاییه در زمینه حبس‌زدایی برای محکومان مهریه گام‌های مثبتی برداشته است،اضافه کرد: بر اساس رای جدید وحدت رویه دیوان‌عالی کشور همزمان با دادخواست مهریه زن در دادگاه خانواده، مرد نیز می‌تواند با ارائه مستندات دادخواست اعسار دهد که رسیدگی همزمان به این دو دادخواست از یک سو مانع اطاله دادرسی می‌شود و از سوی دیگر ورودی زندان‌ها را کاهش می‌دهد.

وی افزود : اعتیاد ، ماهواره و فضای مجازی ، شبکه های اجتماعی ، بیکاری ، دخالت خانواده ها، نداشتن تناسب فرهنگی و جایگاه اجتماعی زوجین برخی از دلایل طلاق است که باید برای ریشه کن کردن آن ها تدابیر لازم اندیشیده شود .

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: بجنورد ، دادگستری ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.