کرمان؛

شعبه بنیاد ایران شناسی در کرمان تشکیل شد

سرپرست شعبه بنیاد ایرانشناسی در کرمان گفت: با ایجاد این شعبه، محققان کرمانشناسی از این پس از حمایت های این بنیاد برخوردار می شوند.

شعبه بنیاد ایران شناسی در کرمان تشکیل شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمدعلی گلاب زاده، اظهار داشت: ایجاد این شعبه، به روند تحقیقات کرمانشناسی انسجام و توان بهتری می بخشد و محیط مناسب تری برای کارهای پژوهشی در اختیار فرهیختگان و دانش پژوهان کرمانی قرار می دهد.

وی سازماندهی و هماهنگ کردن پژوهش ها در حوزه ایرانشناسی و کرمانشناسی، بالا بردن سطح آگاهی گروه های اجتماعی به خصوص نسل جوان از پیشینه تاریخی، تمدن و فرهنگ ایران و تقویت حس میهن دوستی و آرمانخواهی در آنها و افزایش هوشیاری، اعتماد به نفس و مقاومت آنها در برابر جلوه های گوناگون تهاجم فرهنگی دشمنان را از دیگر اهداف مهم تشکیل شعبه بنیاد ایران شناسی در کرمان عنوان کرد.

گلاب زاده خاطرنشان کرد: تدوین زندگینامه نخبگان و نام آوران دین، علم، ادب و اخلاق در استان کرمان نیز یکی از وظایف این شعبه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مرکز کرمانشناسی سابقه ۲۷ سال فعالیت دارد، تصریح کرد: این مرکز در این مدت ضمن انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی فراوان، حدود ۳۰۰ جلد کتاب در رابطه با کرمان منتشر کرده و از یک هزار جلد کتاب دیگر که در آنها مطالبی در مورد کرمان وجود دارد فیش برداری شده است تا پژوهشگران و دانشجویان علاقه مند بتوانند از آنها استفاده کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.