ادغام گونه‌های نمایشی در «مضحکه غول چراغ جادو»

«مضحکه غول چراغ جادو» با تلفیقی از نمایش‌های روحوضی به سبک مدرن روی صحنه می‌رود.

مهدی ملکی کارگردان «مضحکه غول چراغ جادو» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان غولی است که برای تنوع برنامه ارباب خود از چراغ جادو بیرون آمده و در آفتابه می‌رود، اما گیر می‌کند و از اطرافیان خود می‌خواهد که او را نجات دهند؛ ولی در آخر اتفاق دیگری روی می‌دهد.

وی درباره قالب نمایشی خود عنوان کرد: یک اثر کمیک و ادغام گونه‌های نمایشی از روحوضی و سیاه بازی است که به وسیله آن‌ها نمایش روایت می‌شود، تا جذابیت بیشتری برای مخاطبانش داشته باشد.

ملکی افزود: متاسفانه این دسته از گونه‌های نمایشی در آثار هنرمندان کمرنگ شده و دیگر به آن توجهی نمی‌شود که می‌بایست از شیوه اجرایی گذشته‌ها فاصله بگیریم و آن را به روزرسانی کنیم تا جذابیت برای تماشاگران به وجود آید.

وی درباره امروزی شدن نمایش «مضحکه غول چراغ جادو» مطرح کرد: با توجه به ایجاد فضاهای فانتزی و تنوع در لباس بازیگران، سعی کرده‌ام تا کشش بیشتری برای مخاطبان به وجود آورم تا مخاطبان اجرای جدیدی را به همراه گونه‌های نمایشی سنتی و آیینی ببینند. زیرا که از طرفی نمایش‌های روحوضی مسائل روز جامعه را بازگو می‌کند و این امر بیشتر باعث جلب تماشاگران می‌شود.

ملکی در خصوص طراحی صحنه اثر بیان کرد: صحنه‌پردازی به خصوصی ندارد؛ زیرا که بازی بازیگران نمایانگر همه چیز است و می‌بایست هنرمندان به کمک مسئولان سعی شان را انجام دهند تا آن قدر جذابیت نمایش را بالا ببرند که مردم در کنار تفریحات دیگر این گونه نمایش‌ها را انتخاب کنند.

گفتنی است؛ نمایش «مضحکه غول چراغ جادو» به کارگردانی مهدی ملکی تا 10 دی ماه در تماشاخانه استاد فنی زاده روی صحنه می‌رود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار