قزوين؛

راه‌اندازی بیمارستان دولتی در شهرستان تاکستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از راه‌اندازی بیمارستان دولتی در شهرستان تاکستان در اوایل بهمن ماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ منوچهر مهرام در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مسئولان حوزه پزشکی کشور، استان قزوین را به عنوان مناطق دارای اولویت کمتر در حوزه ارائه تجهیزات پزشکی می‌دانند بر این اساس لازم دانستیم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به این استان دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط بهداشتی و سلامتی برخی از مراکز درمانی و آموزشی استان قزوین شرایط مطلوبی را به خود اختصاص نمی‌دهد، افزود: مشکلات بسیاری در بخش‌های پزشکی و سلامت در این استان وجود دارد که نبود فضای مناسب و مطلوب در مرکز آموزش و درمانی شهید رجایی و بوعلی برخی از این کمبودها و نقاط ضعف است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: بیش از صددرصد ضریب اشغال و کمبود فضای تخت بیمارستانی در مراکز آموزشی و درمانی استان قزوین وجود دارد که با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این استان سعی کرده‌ایم نقاط ضعف را بررسی و حل کنیم.

مهرام بیان کرد: در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان قزوین طی چند روز گذشته بسیاری از مشکلات بخش‌های سلامت استان قزوین از جمله کمبود فضاها و پایگاه‌های اورژانسی را مورد ارزیابی قرار دادیم که امیدواریم با حمایت‌های این وزیر تعداد پایگاه‌های یاد شده افزایش یابد.
این مسئول با اشاره به اینکه 14 بیمارستان اعم از دولتی و خصوصی در استان قزوین وجود دارد، گفت: از دستاوردهای سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توان به افتتاح و راه‌اندازی بیمارستان در شهرستان تاکستان با دارا بودن 96 تخت بیمارستانی در اوایل بهمن ماه امسال اشاره کرد که امیدواریم با راه‌اندازی این بیمارستان در این شهرستان بسیاری از نیازهای مردم آن تأمین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بیمارستان خصوصی یک هزار تخته خوابی قزوین و اتمام ساختمان نیمه‌کاره شهر الوند در حوزه سلامت از دیگر دستاوردهای سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان قزوین طی چند روز گذشته بود که امیدواریم هرچه سریعتر روند اتمام فعالیت‌های این بخش صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: احداث ساختمان جدید و انتقال فضای مرکز آموزشی و درمانی بوعلی به اماکن مورد نظر در شهرداری در صورت همکاری مسئولان شهرداری قزوین و الحاقی کردن مرکز آموزش و درمانی شهید رجایی از طرح‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جاری است.

مهرام یادآور شد: جابه‌جایی فضای ساختمانی مرکز آموزش و درمان بوعلی استان قزوین که در سال 1330 تأسیس شده، از جدیدترین اقداماتی است که تفاهم‌نامه آن را امروز با مسئولان شهرداری امضا کرده‌ایم.

انتهاي پيام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.