قزوين؛

بیش از ۵۰۴ هکتار بافت فرسود در شهرستان قزوین وجود دارد

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۴ هکتار بافت فرسوده در شهر قزوین وجود دارد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ رافع‌ ناصری‌فر در کارگروه بهسازی بافت‌های فرسوده استان قزوین که با حضور جمعی از مسئولان استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 504 هکتار بافت فرسوده در شهر قزوین وجود دارد.

رئیس اداره عمران و بهسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: این در حالی است که این میزان از بافت فرسوده تنها در شهر قزوین بوده و دارای طرح مصوب است، در همین راستا طرح‌های بافت‌های فرسوده سایر شهرهای بزرگ قزوین، همچون تاکستان، الوند، آبیک و اقباله در حاله تهیه و تصویب قرار دارد.

وی با بیان این موضوع که برنامه‌ریزی و اقدامات مناسبی به منظور فراهم کردن شرایط بهسازی بافت‌های فرسوده استان قزوین صورت گرفته است، گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان نهاد‌سازی، توانمند‌سازی و آموزش شهروندان در مورد چگونگی بهسازی بافت فرسوده اشاره کرد.

ناصری‌فر خاطرنشان کرد: در گذشته نیز تسهیلاتی به منظور تشویق همشهریان برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری در نظر گرفته شده بود که از جمله آن می‌توان به ارائه تسهیلات بانکی اشاره کرد این در حالی است که پس از توقف تهسیلات بانکی شاهد کند شدن روند نوسازی و بهسازی بافت فرسوده استان قزوین بودیم.

وی عنوان کرد: امروزه شاهد هستیم که فصل جدیدی در مورد احیا و بازسازی بافت‌های تاریخی در حال رقم خوردن است، پس از ابلاغ سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده از سوی دولت فصل جدیدی در این مورد آغاز شده که می‌توان از آن با عنوان محلات بازآفرینی یاد کرد.

انتهاي پيام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.