مشهد؛

96.4 درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در خراسان رضوی تایید صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی ازتایید صلاحیت 96،4 درصد داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن صادقی افزود: از مجموع 854 داوطلب ثبت نامی در 12 مرکز حوزه انتخابیه خراسان رضوی فقط صلاحیت 31 نفر در بررسیهای هیاتهای اجرایی تایید نشد.

وی ادامه داد: به مدت 10 روز فرصت هیاتهای اجرایی برای بررسی صلاحیتها، پاسخهای واصله از چهار مرجع قانونی رسیدگی شد.

معاون استاندار خراسان رضوی افراد تایید صلاحیت نشده را شامل چهار زن و 27 مرد اعلام و بیان کرد: از این تعداد 20 نفر شامل دو زن، مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات بودند که صلاحیتشان برای نامزدی در انتخابات از سوی هیاتهای اجرایی رد شد.

وی 'کامل نبودن و نقص در مدارک، وجود سوء سابقه و مدارکی دال بر محکومیت قضایی' را علت عمده رد صلاحیت این افراد از سوی هیاتهای اجرایی عنوان کرد.
دوره پیشین انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی از مجموع 377 داوطلب ثبت نان شده برای نامزدی انتخابات 90 نفر (معادل 24 درصد) توسط هیاتهای اجرایی رد صلاحیت شده بودند.

صادقی ادامه داد: ازامروز 15 دی ماه مراتب رد صلاحیت از طریق فرمانداران به افراد اعلام می شود و آنان برای اعتراض به بررسی صلاحیت خود چهار روز فرصت دارند به هیات نظارت استان شکایت کنند.

وی گفت: پیش از این هم از کل داوطلبان ثبت نامی در استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی 17 نفر شامل شش نفر از مشهد، چهار نفر از سبزوار، دو نفر از تربت حیدریه و از هر یک از حوزه های نیشابور، درگز، فریمان، خواف یک نفر انصراف داده بودند.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نیز میان دوره ای شورای اسلامی شهر و روستا بطور همزمان روز هفتم اسفند ماه آتی برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.