ناتوانی رژیم سعودی در جنگ یمن، شاهزاده سعودی: پیشروی‌های انصارالله به جیزان محدود نخواهد بود

مجتهد در جدیدترین یادداشت اینترنتی خود از ناتوانی سعودی‌ها در کنترل جنگ یمن پرده برداشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، "مجتهد" در یادداشتی تویتری تاکید کرد: راهبرد انصارالله یمن در مقابله با دشمن سعودی محدود در داخل و بدون نیاز به حمله به شهرهای سعودی محدود می‌شد و در درگیری‌های مرزی نیز نیروهای یمنی به پیشروی‌های محدود برای تقویت موضع خود در مذاکرات و نه پیشروی به سوی جیزان یا نجران اکتفا می‌شود.

وی افزود: باید اعتراف  کنیم آمادگی‌های معنوی و فنی و تدابیر سعودی‌ها، نمی‌تواند تضمین کند که حملات برون مرزی انصارالله  و نیروهای یمنی به جیزان محدود شود.

این فعال سعودی نوشت: علت نگرانی درباره جیزان عربستان این است که بین این شهر و محورهای مرزی، موانعی از قبیل روستاها، کشتزارها، جنگل های انبوه و ناهمواری‌هایی وجود دارد که نیروهای انصارالله و ارتش یمن را از تیر رس جنگنده‌های سعودی محفوظ می‌دارد، این درحالی است که جبهه نجران چنین وضعی ندارد.

مجتهد در یادداشت دیگری نوشت: به دنبال تحولات اخیر در سطح منطقه و عربستان، آمریکا به عنوان متحد سعودی به مقامات این کشور توصیه کرد که از تشدید تنش‌ها اجتناب کند و زیاد به توان امنیتی خود تکیه نکنند اما مقامات سعودی تاکید می‌کنند قادر به کنترل اوضاع داخلی هستند.

وی افزود: به همین علت مقامات آمریکا از تشدید تنش‌ها نگران هستند و بیم آن دارند با ادامه سیاست‌ها و رفتارهای نسنجیده سعودی‌ها، رویکرد منطقه‌ای که با توافق ایران و سعودی دربرابر داعش و القاعده بوجود آمده است، دستخوش تغییر شود.

شایان ذکر است، مجتهد یکی از شاهزادگان سعودی است که پیش‌تر در فضای مجازی اقدام به انتشار پشت پرده رویدادهای خاندان آل سعود کرده بود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۷ دی ۱۳۹۴
مردم عربستان باید این رژیم کفتارهارو از کشورشان بندازن بیرون که فقط پول نفت کشورشونو به نفع استکبار خرج کردند،مرگ برامریکا اسرائیل آل سقوط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۷ دی ۱۳۹۴
مردم عربستان باید این رژیم رو از کشورشان بندازن بیرون اینا که فقط پول نفت کشورشونو به نفع استکبار خرج کردند،مرگ برامریکا اسرائیل آل سقوط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۶ دی ۱۳۹۴
بهترین نقطه برای شروع جهت خاتمه دادن به جنایات ال سعود سرزمین حجاز است .
مردم سرزمین حجاز ، سرزمین وحی نباید سلطه این خاندان یهودی و شیوخ انگلیسی وهابی را برخود و فتنه انگیزی در منطقه بپذیرند .
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۶ دی ۱۳۹۴
انصار الله پیروز باشی حق پیروز باشی انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۶ دی ۱۳۹۴
فعلا معلوم نیست این شخص چه کسی است در ضمن در مورد ایرآن مواضع تندی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۶ دی ۱۳۹۴
انگار این یکی شاهزاده وهابی یست
آخرین اخبار