قطع روابط با عربستان به کام ایران تمام شد

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور گفت: با توجه به شرایط پیش آمده بین کشورهای اسلامی عراق ممکن است واردات لبنیات خود را از عربستان قطع کند و تقاضای بیشتری برای محصولات ایرانی داشته باشد.

محمدرضا اسماعیلی مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص قطع واردات محصولات لبنی عراق از عربستان اظهار داشت: درواقع ما از چنین وضعیتی که بین کشورهای اسلامی به وجود آمده خوشحال نیستیم اما درنهایت در چنین شرایطی عراق ممکن است واردات لبنیات و حتی دیگر محصولات کشاورزی خود را از عربستان و ترکیه محدود و یا قطع کند و حال این امر می‌تواند منجر به افزایش تقاضا محصولات لبنی ایرانی شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه کشور عراق و پس از آن افغانستان از عمده‌ترین مشتریان محصولات لبنی ایران هستند لازم به ذکر است که با حداکثر استفاده از فرصت‌های پیش آمده صادرات خود را افزایش دهیم.

اسماعیلی تصریح کرد: درواقع باتوجه به پتانسیل موجود در کشور اگر اختیارات و ابزارهایی به اتحادیه‌های لبنی واگذار شود می‌توانیم صادرات پایدار و با ثبات خود را علاوه بر عراق به چند کشور دیگر نیز افزایش دهیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
چقدر خوش بین ما عمده کالا ها رو از بندر دبی وارد میکنیم لطمه اصلی قطع رابطه به نظر من رو این جا هم ایرانی ها میخورن قبل از هر کاری باید فکر کرد با دنیا قطع رابطه درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۸ دی ۱۳۹۴
یعنی عراق هم عربستان رو تحریم کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۸ دی ۱۳۹۴
اونقدر محصولات لبنی با روغن پالم بدید بخورن که پدرشونو دربیارید....خخخخخ
آخرین اخبار