ارزیابی عملکرد لازمه رتبه بندی بیمارستان‌های صحرایی

معاون امداد ، درمان و کارآمدی سازمان بسیج جامعه پزشکی از تمرکز بر روی ارزیابی عملکرد بیمارستان های صحرایی به منظور رتبه بندی آن‌ها خبر داد .

دکتر روح‌الله قائد امینی معاون امداد، درمان و کارآمدی سازمان بسیج جامعه پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بحث پاسخ به حوادث و بلایا و در راستای افزایش سطح آمادگی‌ها و ارائه خدمات مراقبت از سلامت در حین حادثه، تمرین‌هایی را جهت ایجاد آمادگی‌های بیشتر قبل از وقوع حادثه سرلوحه اقدامات خود قرار دادیم تا اینکه به برپایی بیمارستان‌های صحرایی و ثابت و اعزام تیم‌های بهداشت و درمان تخصصی و عمومی به مناطق محروم رسیدیم. 

وی افزود: فعالیت‌های حرفه‌ای که در این سطح در مناطق محروم در بحرانهایی مثل زلزله ورزقان یا سایر بلایا انجام شد در کنار فعالیت‌های جهادی در حوزه مدیریت بحران و سلامت، فعالیت‌های پژوهشی صورت گرفت. 

قائد امینی اظهار داشت: تمرکز ما بر ارزیابی عملکرد بیمارستان‌های صحرایی است، دنبال این هستیم که یک الگوی ملی برای ارزیابی عملکرد بیمارستانهای صحرایی ارائه دهیم مثل الگوی ملی ارزیابی عملکرد بیمارستان های شهری و نظامی، در این راستا در هر بیمارستان صحرایی با نخبگان این حوزه وارد مذاکره شدیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای این منظور، تیم پژوهشی حاضر در طرح ابتدا یک مطالعه تطبیقی در حوزه ارزیابی عملکرد در بیمارستان‌ها را انجام داد و بعد عوامل موثر در ارزیابی عملکرد را مشخص کرد. در پی این هستیم تا این عوامل موثر در ارزیابی را در بیمارستان‌های صحرایی خود به عنوان سنجه‌های ارزیابی مشخص کنیم و بعد به دنبال سنجش همین سنجه‌ها باشیم. 6 ماه تا 1 سال آینده نیز مدل ملی عملکرد بیمارستان‌های صحرایی را ارائه می‌دهیم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار