مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: روزانه بين 450 تا 470 تن زباله، به مجموعه‌ی پردازش و دفن زباله‌ی مجتمع محمدآباد وارد مي‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منتظري اظهار کرد: در مجتمع محمدآباد از يک روش ساده ولي کارآمد براي تصفيه‌ی شيرابه استفاده مي‌شود که نتيجه‌ی تحقيقات، اين روش را تائید کرده است و هم‌اکنون در بسياري از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از زباله‌های ورودی به این مجموعه، بخشي کمپوست و بازيافت می‌شوند، افزود: مابقي زباله ها وارد لندفيل، یعنی دفن مهندسی بهداشتی زباله ‌می‌شوند، که شيرابه‌ی توليدي از اين زباله توسط شبکه‌ی جمع‌آوری شيرابه وارد دو استخر تبخيري مي‌شود.

منتظری ادامه داد: در اين محلِ دفن، از يک روش ساده ولي کارآمد براي تصفيه‌ی شيرابه استفاده مي‌شود که نتيجه تحقيقات، اين روش را تائید کرده و هم‌اکنون در بسياري از کشورها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين تصریح کرد: در روش لندفيل‌هاي بيو راکتور، شيرابه‌ی جمع‌آوری‌شده در استخرهايي وارد مي‌شوند و با توجه به اينکه ميزان بالايي از آلودگي متعلق به مواد معلق موجود در شيرابه است، در اثر حالت سکون موجود در استخر، ميزان بالايي از آن ته نشين می‌شود و بار آلودگي شيرابه را تا حدود زيادي کاهش می‌دهد و به علت فرايند تبخیر، حجم شيرابه نيز تا حدود زيادي کم می‌شود، اين شیرابه‌ها بعد از انجام عمل هوادهي به محل دفن برگردانده می‌شود.

منتظری ادامه داد: عمل باز چرخش شيرابه علاوه بر مديريت شيرابه، زمان تثبيت محل دفن و نياز به مراقبت‌های پس از دفن را نيز کاهش می‌دهد. به اين ترتيب شيرابه که می‌تواند به‌شدت آب‌های زیرزمینی را آلوده کند مديريت و تصفيه می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.