ریزش گنبد تالار قرآن

رئیس شورای شهر همدان از افتتاح ساختمان تالار قرآن همدان در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: دخالت شورای شهر در امور اجرایی تالار قرآن سبب طولانی شدن پروژه شد.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،علی اکبر نظری اظهار داشت: مشکل پروژه تالار قرآن ساختمان نبوده و متاسفانه این پروژه به جای وجهه ساختاری، وجهه سیاسی به خود گرفته که سبب طولانی شدن پروژه نیز شده است.
 
وی با بیان اینکه امسال پروژه تالار قرآن همدان به طور ویژه در شورای شهر همدان مورد بررسی قرار گرفته است، عنوان کرد: از شهرداری همدان خواسته شده تا پروژه تالار قرآن همدان را تعیین تکلیف کرده و آن را به اتمام برساند.
 
نظری با اعلام اینکه ساختمان پروژه تالار قرآن همدان 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: ساختمان تالار قرآن برای بهره‌برداری در بهمن ماه آماده است ولی این افتتاح بدون پوشش گنبد خواهد بود.
 
وی بیان کرد: مسائل اولیه‌ای که برای پروژه در نظر گرفته شده بود مشکلی نداشت ولی پروژه دچار مرور زمان شده و متاسفانه جریان سیاسی شد.
 
رئیس شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه با ایجاد دارالقرآن در این منطقه مخالف بوده و انتظار داشتیم در محل دیگری احداث شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه هیئت امنای این پروژه مورد وفاق و قبول برخی از جریان‌ها نبودند، مشکلاتی برای پروژه ایجاد کردند.
 
وی با اعلام اینکه با شرکت سازنده گنبد تالار قرآن نامه‌نگاری‌هایی برای بررسی مجدد این سازه شده است، اظهار داشت: سازه مشکل دارد و شرکت رجا باید درباره آن نظر دهد که درنهایت بازسازی، جمع آوری یا تغییر کند تا بتوان آن را پوشش داد.
 
نظری درباره مسائل مطرح شده درباره ریزش سازه گنبد تالار قرآن نیز گفت: احتمال ریزش گنبد تالار قرآن بعید نیست ولی شورای شهر از این موضوع سلب مسئولیت کرده و به شهردار همدان اعلام شده تا اگر کار به نتیجه نرسید به قوه قضاییه شکایت شود.
 
رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر همدان نیز در این پروژه مقصر بودند، اظهار داشت: شورای شهر در روند اجرای این پروژه ورود پیدا کرد در صورتی که وظیفه شورای شهر نظارت است و همین دخالت سبب طولانی شدن پروژه نیز شد.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار