قزوین ؛

بلاتکلیفی 820 هکتار زمین در طرح شهرک ایران خودرو استان قزوین

مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۸۲۰ هکتار اراضی واگذار شده به ایران خودرو برای احداث شهرک تخصصی بلاتکلیف مانده که باید بسرعت این وضعیت با توافق طرفین حل و فصل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛شهرک ایران خودرو در محدوده شهرک صنعتی حیدریه تاکستان قرار دارد.

بگفته ی رضا افلاطونی ، در سال ۷۶ ایران خودرو برای انتقال برخی واحدهای تولیدی خود از تهران به استان قزوین درخواست یک هزار هکتار زمین کرد که مسئولان استان برای اجرای طرح اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: پس از اعلام محیط زیست مبنی بر قرار گرفتن برخی از قسمتهای زمین در محدوده منطقه حفاظت شده باشگل این میزان زمین به ۸۲۰ هکتار کاهش یافت تا  نظر محیط زیست هم تامین شود و قرار شد در مدت سه سال طرح اجرایی شود.
بگفته ی افلاطونی ،  تا سال ۸۶ هیچ پیشرفتی در طرح ایجاد نشد و پس از انقضای مدت قرارداد، شرکت ایران خودرو اعلام کرد قادر به سرمایه گذاری مستقیم نیست و از مشارکت قطعه سازان استفاده خواهد کرد.

مدیرامور اراضی استان قزوین اضافه کرد: برای همکاری با ایران خودرو میزان اجاره بها از ۱۰۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافت هرچند کار قانونی نبود اما تصمیم مدیریت در آن مقطع برای خروج از توقف طرح بود تا کار تسهیل شود و در ادامه این همکاری برای ۳۰۰ هکتار از اراضی مجوز بهره برداری صادر شد.

افلاطونی افزود: همه همکاریها و تصمیم گیری مدیریتی در استان که برای تسهیل در کار سرمایه گذار صورت گرفت بعدها مشکل ساز شد و مدیران استان را با چالش های قانونی روبرو کرد و پس از شکایت حقوقی نتیجه به فسخ قرارداد منجر شد.

وی اضافه کرد: دادگاه ضیاء آباد که محدوده زمین در این منطقه است به بازگشت زمین به جهاد کشاورزی رای داد و امروز با گذشت بیش از یک دهه سرنوشت ۸۲۰ هکتار زمین بلاتکلیف است که باید به سرانجام برسد.

مصطفی پارسا نماینده تام الاختیار شرکت ایران خودرو می گوید: به دلیل آنکه ایران خودرو قادر به سرمایه گذاری مستقیم در این طرح نیست از قطعه سازان دعوت کردیم در این شهرک حضور یابند که سه قطعه ساز اعلام آمادگی کردند و صدها میلیارد تومان هزینه کرده اند و متضرر شده اند و اگر این ضرر و زیان از سوی استان جبران شود حاضر به فسخ قرارداد هستیم.

وی افزود: پیشنهاد دیگر ما این است این زمین به شهرک صنعتی ایران خودرو واگذار شود و ما عملیات واگذاری را انجام دهیم و استان حمایت تسهیلاتی کند و در طرح بعدی اسناد زمین واگذار شود تا ما طرح را ادامه دهیم.


انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.