زاهدان ؛

راه اندازی بازار فروش بین المللی تولیدکنندگان سیستان و بلوچستان

تا پایان سال جاری سه نمایشگاه و فروشگاه بازار فروش بین‌المللی تولیدکنندگان استان برپا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛  مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان گفت:براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته امسال در زمینه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی استان فروشگاه‌هایی با حضور خلاقان و تولیدکنندگان داخلی در استان دایر می‌شود.

کامبیزمشتاق گوهری افزود : شبکه ملی تحت پوشش کمیته امداد دارای استعدادهای فراوانی در حوزه صنایع دستی بوده که وضعیت اقتصادی آنان موجب شده که این خانواده‌ها و هم فرزندان آنها از آسیب پذیرترین اقشار جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی باشند بنابراین به طور عام‌تر در این نمایشگاه ها از حضور آنان نیز استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: در حقیقت یکی از راه‌های مهم در راستای توانمندسازی خانواده ها و افراد مستعد کار حرفه آموزی به آنان به عنوان شیوه‌ای مطمئن در راه خوداشتغالی و ایجاد منبع درآمدی پایدار است.

گوهری با اشاره به اینکه توانمندسازی کارجویان در استان باید به جد دنبال شود، گفت: در راستای ساماندهی متقاضیان اشتغال کمک اصلی باید در چارچوب توانمندسازی آنان مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: باید افراد مستعد کار در حوزه آموزش و بازاریابی به کار گرفته شوند تا باب جدیدی را در بخش صنایع دستی گشود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: کیفیت آموزش در حوزه صنایع دستی دنبال خواهد شد تا در آینده نه چندان دور طرح‌های صنایع دستی تولید شده استان قابل بیان در سطح کشوری باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.