قاچاق میوه منجربه نابودی کشاورزان می‌شود

انگور شیلی، کدو حلوایی ترکیه، سیر چینی، پرتغال مصری، شاه بلوط و نارنگی پاکستانی با حجم بالایی به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود.

قاچاق میوه از پنج کشور/ قاچاق میوه منجربه نابودی کشاورزان می‌شودحسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص قاچاق میوه به کشور اظهار داشت: باتوجه به اینکه واردات مرکبات به کشور ممنوع است اما متاسفانه نارنگی پاکستانی با حجم بالایی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود وبه قیمت هر کیلو 4 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد در حالی که قیمت واقعی آن هزار و 500 تومان است.

وی با اشاره به قاچاق پنج نوع میوه افزود: در واقع قاچاق میوه بیش از این است چرا که میوه‌هایی اعم از انگور شیلی، کدو حلوایی ترکیه، سیر چینی، پرتغال مصری، شاه بلوط و نارنگی پاکستانی، سیب چینی و آووکادو از ترکیه و.. به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود.

مهاجران در ادامه بیان کرد: ما معتقدیم تولید ما پاسخگوی نیاز داخل است به عنوان مثال لیموترش پاکستان با قیمت 10 هزار تومان به کشور وارد می‌شود در حالی که لیموترش سنگی، جیرفتی داخل، با کیفیتی بهتر از واردات با قیمت 5 هزار تومان به فروش می‌رسد وبه همین خاطر لازم است با نظارت‌های دقیق‌تر جلوی قاچاق گرفته شود.

رئیس اتحادیه میوه وسبزی با اشاره به واردات موز به کشور یاد آور شد: موز تنها درمنطقه  چابهار و اندکی در بابل تولید می‌شود و حال واردات برخی میوه‌ها اعم از موز، آناناس، انبه و نارگیل که در داخل تولید نمی‌شود مشکلی برای کشاورزان ایجاد نمی‌کند اما واردات و قاچاق میوه‌های تولید مشابه به داخل ضروری نیست و تنها موجب کاهش تولید داخل و افزایش بیکاران در کشور می‌شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار