قزوین ؛

سازمان قطار شهری در قزوین تشکیل می‌شود

رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین گفت: سازمان قطار شهری با هدف ایجاد قطار شهری در قزوین تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  قزوین ؛ حکمت‌الله داوودی کاهش حجم بار ترافیک، حفظ محیط زیست و افزایش سلامت شهروندان قزوین را از مهم‌ترین اهداف ایجاد قطار شهری در قزوین دانست و اظهار کرد: باید قبل از رسیدن به بحران ترافیکی این قطار در استان قزوین ایجاد شود.

وی اضافه کرد: هزینه ایجاد قطار شهری قزوین بیشتر از اعتبارات ملی تأمین می‌شود، زیرا دولت از اجرای چنین طرح‌هایی حمایت‌ ویژه‌ می‌کند.

رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه مطالعات کلی ایجاد قطار شهری در طرح جامع انجام شده است، یادآور شد: ایجاد سازمان قطار شهری قرار شد در شورای اسلامی شهر قزوین به تصویب برسد و با ابلاغ آن به شهرداری، اقدامات لازم از جمله برقراری ارتباط با وزارت کشور در تأمین هزینه‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه استان قزوین دارای شهرهای مختلفی مانند محمدیه، الوند، شریف‌آباد و مهرگان است، افزود: باید ارتباط بین این شهرها را تسهیل داد تا شهروندان قزوینی راحت‌تر به آنها رفت و آمد کنند و امور روزمره زندگی خود را انجام دهند.

رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: برای آسان کردن این ارتباطات ایجاد قطار شهری در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است تا رفت و آمد شهروندان با استفاده از این قطار در بیرون و داخل قزوین تسهیل یابد.

داوودی با اشاره به اینکه نخستین خط قطار شهری که در طرح جامع دیده شده از ورودی شهر قزوین، میدان مینودر تا نسیم شمال است، تصریح کرد: این قطار از این خط شروع شده و تا سمت محمدیه، مهرگان و در آینده به هشتگرد، تهران و بالعکس ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دولت به بخش‌های ریلی در شهرها کمک‌های ویژه‌ای می‌کند که لازمه آن ایجاد سازمان قطار شهری است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل ایجاد سازمان یاد شده که زیر مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بوده در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: تاکنون شهرهای اصفهان، مشهد، تبریز، ‌قم و اهواز اقدام به ایجاد قطار شهری کردند و قزوین هشتم یا نهمین شهری بوده که احداث آن را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: قطار ، شهری ، تشکیل ، اعتبارات ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.