رئیس جمهور در نشست خبری:

برجام موانع پیشرفت را از پیش پای ملت ایران برداشت/اگر چتر ولایت نبود در این نقطه از موفقیت نبودیم

نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد.

برجام موانع پیشرفت را از پیش پای ملت ایران برداشت/اگر چتر ولایت نبود در این نقطه از موفقیت نبودیمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه تا امروز ملت ایران از لحاظ حقوقی تحت فشار 6 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و 12 قطعنامه شورای حکام آژانس بود، گفت: امروز در برابر قطعنامه‌ای هستیم که برجام را به عنوان مصوبه شورای امنیت سازمان ملل در برابر جهانیان قرار داده است.

دکتر روحانی اضافه کرد: امروز به جای آنکه برنامه هسته‌ای کشورمان بهانه بدخواهان برای تحریم و فشار باشد به عنوان برنامه‌ای برای روابط علمی، فناوری و اقتصادی مطرح می‌شود.

* قفل نابه‌جای دارایی‎های بلوکه شده کشور شکسته شد

رئیس دولت با تاکید بر اینکه برنامه هسته‌ای کشورمان از این پس با بهانه‌های واهی تهدیدی برای صلح و امنیت قرار نخواهد بود بیان داشت: از امروز تاجران ما می‌توانند از مسیرهای قانونی و معمول انتقالات بانکی و فعالیت‌های تجاری خود را آغاز کنند و بانکهای کشور نیز در تعامل با بانکهای جهان خدمات مالی لازم را به مردم عزیز کشورمان ارائه خواهند کرد.

رئیس جمهور به برداشته شدن محدودیت صادرات نفت کشورمان اشاره و تصریح کرد: هرقدر در برنامه‎های مصوب کشور مقرر شده باشد می‌توانیم نفت و سایر فرآورده‌های پتروشیمی را صادر کنیم.

وی امکان با بیان اینکه از امروز هواپیماهای مدرن برای خرید در دسترس شرکت‌هایی خدماتی هستند، اظهارداشت: این به معنای افزایش ایمنی هوایی مسافران ما است.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: قفل نابه‎جای تحریم‎ها شکست شد و دارایی‌های ملت ایران از این پس آزاد می‌شود و در اختیار ملت برای فعالیت‌های اقتصادی خواهد بود و امروز روز پیروزی ملت ایران در زمینه سیاست و اقتصاد است.

وی تاکید کرد: ملت ایران ثابت کرد که تعامل سازنده راهکاری درست است و ما می‌توانیم با دنیا تعامل کنیم، تعاملی که به نفع ملتمان است و ضرری برای دیگران ندارد.

روحانی بیان داشت: اکنون بر همگان روشن شد که کشور ما دارای قدرت بزرگی به نام دیپلماسی است، قدرتی که پیش از این برخی آن را باور نداشتند و نمی‌پذیرفتند که سیاست‌مداران ما قادرند با توانمندترین دیپلمات‌های کشورهای قدرتمند جهان مذاکره و از حقوق ملت خود دفاع کنند.

رئیس جمهور گفت: روشن شد که سیاست برد برد صحیح است و آنان که فکر می‌کردند اگر دیگران را فریب ندهیم آنان ما را فریب می‌دهند دریافتند که این باوری اشتباه است.

* اگر چتر ولایت فقیه برسر ملت ایران نبود در این نقطه از موفقیت نبودیم

رئیس قوه مجریه افزود اگر وحدت ملی نبود و اگر مردم در برابر فشار نابه حق ظالمانه دیگران عقب نشینی کرده بودند امروز شیرینی پیروزی بزرگ را در ذائقه خود حس نمی‌کردند.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: اگر هدایت‌های مقام معظم رهبری نبود و اگر چتر ولایت فقیه بر سر این ملت نبود و اگر تذکرات به موقعی که در مواقع لازم به ما نمی‌دادند و حمایتی از مذاکره کنندگان نداشتند، امروز در این نقطه از موفقیت نبودیم. همچنین ما این موفقیت را در سایه دیپلمات‌های ماهر و باتجربه به دست آوردیم.

* سرامدترین دیپلمات‎ها را به عرصه مذاکرات فرستادیم

وی اضافه کرد: اگر هنر دیپلماسی نبود ما امروز در این نقطه نبودیم. ما بهترین افراد سرآمد دیپلمات خود را به این عرصه فرستادیم و دیدیم که چه موفقیتی را برای مردممان به ارمغان آوردند و آنگاه توانستند در مقاطع مختلف توافق موقت را به دست آورند و ماههای زیادی در راستای چارچوبهای توافق نهایی موفقیت‌هایی کسب کردند. ابتدا در 23 تیرماه به پیروزی رسیدند و حال امروز به توافق جامع رسیدند.

روحانی تصریح کرد: در این راستا قطعنامه سازمان ملل، تحریم‌های ششگانه گذشته را لغو کرد و مراحل مختلف این مسیر پیموده شد و بالاخره در روز 26 دی ماه همان روزی که در سال 57 تحمیل از سر مردم برداشته شد حاکم تحمیلی نیز از این کشور زدوده شد و در همان روز تحریم برداشته شد.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: ما امروز در فضایی قرار داریم که می‌توانیم با دنیا تعامل سیاسی، اقتصادی و حقوقی را به نفع منافع ملی خود داشته باشیم و در همین تجربه چندین ساله امروز هزار LC در بانکهای مختلف باز شد و این نشان داد آنها که می‌گفتند باور نکنید در اشتباه بودند. ما به قدرت ملی خود باور داریم و می‌دانیم که یک روز ملتمان پیروز میدان خواهد شد. در این راستا بانکهای کشور روابط خود را با دنیا باز کردند و بانک سپه امروز از تحریم خارج شد.

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز روزی است که ملت ما دستاوردهای تلاش و مجاهدت خود را می‌بیند. امروز آغاز فصل جدید در روابطمان با منطقه و جهان در زمینه مسائل اقتصادی با دنیاست.

وی گفت: امروز در مجلس تاکید کردم در شرایطی هستیم که بخاطر رکود به سرمایه نیاز داریم تا از آن طریق چرخ اقتصاد کشور را به صورت مطلوب بچرخانیم.

روحانی افزود: ما نیازمند استفاده از فناوری‌های پیشرفته در جهان و توسعه صادرات غیرنفتی هستیم و باید فضای جدید به عنوان کشورهای هدف برای توسعه صادرات بدست آوریم.برجام موانع را از پیش پای ما برداشته است و آنچه می‌تواند ما را به هدفمان برساند تلاش در زمینه تولید و حرکت برای رشد و رونق اقتصادی است و خوشحالیم که بودجه 95 را تقدیم مجلس شورای اسلامی نمودیم و امیدواریم آثار و تلاش این کوشش را روز به روز در زندگی خود حس کنیم.

رئیس جمهور کشورمان گفت: ما نیازمند سرمایه و تکنولوژی هستیم و در این راه شرایط کشور برای استقبال از کارآفرینان مطلوب است. همچنین برای رشد اقتصادی نیاز داریم تا بخش خصوصی فعال شود چراکه فقط دولت نیست که سرمایه خارجی را جذب می‌کند بلکه بخش خصوصی نیز باید در این زمینه فعال باشد.

* فرش قرمز دولت پیش پای بخش خصوصی

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: دولت از ابتدا جلوی پای بخش خصوصی فرش قرمز پهن کرده و به آن ادامه می‌دهد.

روحانی تصریح کرد:‌ سال گذشته سه درصد رشد اقتصادی داشتیم و سال آینده حداقل 5 درصد رشد خواهیم داشت. اینکه 150 شرکت خارجی به ایران سفر کرده و مذاکرات متعددی را در زمینه‌های مختلف انجام داده‌اند نشانه این است که سرمایه خارجی قابل جذب است.

* اجرای برجام احتمالا بامشکلاتی همراه خواهد بود

وی با اشاره به اینکه اجرای برجام احتمالا با مشکلاتی رو به رو خواهد بود اظهار داشت: روشن است که باید از برجام مراقبت کنیم و تعهدی که به ما داده شده از سوی دولت آمریکاست و فرقی ندارد که کدام جناح در این کشور به روی کار بیاید به هر ترتیب آن دولت به آن متعهد خواهد بود و قطعنامه 2234 برای همین است اما باید بدانیم که امروز دنیا به این نتیجه رسیده که تحریم راه صحیحی نیست و ملت ایران ملتی قابل اعتماد هستند.

رئیس جمهور کشورمان با توجه به بسته شدن پرونده PMD  تاکید کرد: در PMD  ثابت شد که ایران یک ملت اخلاقی است و مسیر هسته‌ای‌اش منحرف نشده است.

* عربستان در فاجعه منا حتی در چارچوب دیپلماسی هم عمل نکرد

رئیس قوه مجریه در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه چگونه می‌توان با استفاده از فضای جدید راه حلی برای بحران‌های منطقه‌ای بدست آورد، گفت: برجام می‌تواند به عنوان یک مدل برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد برجام به این معناست دو طرفی که اختلافاتی با هم دارند این اختلاف را از طریق منطق حل و فصل کنند. به اعتقاد ما از امروز با اجرای برجام شرایط برای روابط با کشورهای منطقه بهتر از گذشته خواهد بود که باید با استفاده از همین روابط مسائلی که در منطقه داریم را حل و فصل کنیم.

روحانی تاکید کرد: مشکل عربستان از خود آنها نشأت می‌گیرد آنها در مسئله منا حتی در چارچوب دیپلماسی هم رفتار نکردند و از ملت‌هایی که مردمانشان در این فاجعه کشته شدند عذرخواهی نکردند همچنین مردم یمن را ماههاست تحت بمباران قرار داده‌اند از سوی دیگر کشتن یک عالم مبلغ دینی و قابل احترام بخش قابل توجهی از مردم موضوعی قابل گذشت نخواهد بود.

* لازم باشد پاسخ قاطعی به برخوردهای مقامات سعودی می‌دهیم

وی با اشاره به اظهارات یکی از مقامات سعودی پیرامون روز اجرایی برجام گفت: دیدیم که یکی از مقامات سعودی راجع به امروز که روز اجرایی برجام بود اظهار تاسف کرد که مشکلات ایران حل شده است هیچگاه یک کشور مسلمان این کار را نمی‌کند و از آرامش برادران مسلمان خود به تنگ نمی‌آید به همین جهت اگر لازم باشد جواب قاطعی به برخی برخوردها خواهیم داد اما امیدواریم تاکنون درس لازم را حکام جدید عربستان گرفته باشند و در مسیر درست قرار بگیرند.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه در ابتدای دوران رئیس جمهوریتان یک اقدام شایسته‌ای برای ارائه گزارش 100 روزه داشتید ، آیا برای دوران پسابرجام نیز این اقدام را خواهید داشت،‌ گفت: گزارشی که بعنوان گزارش 100 روزه داده شد در ایام انتخابات من به مردم قول داده بودم که بعد از 100 روز من از کارهای 100 روزه به مردم گزارشی خواهم داد.

رئیس جمهور افزود: همانجا گفتم که سالانه هم به مردم گزارش خواهم داد. اصل اینکه گزارش‌دهی به مردم سریع‌تر باشد در زمان‌های کوتاه‌تر کاملا درست است. هم به نفع مردم است و هم به نفع دولت، دولت باید موفقیت‌های خودش را و هم مشکلات خود را با مردم در میان بگذارد. امیدوارم با فاصله‌های کوتاه‌تر بتوانیم هم نشست خبری و هم گفتگو با مردم را داشته باشیم.

* قرار نیست به خاطر برجام به آمریکا اعتماد کنیم

روحانی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه دولت در قبال تعهد شکنی ایالت متحده در ادامه راه برجام چه واکنشی را نشان خواهد داد و اگر قرار باشد تحریم‌ها با بهانه‌هایی مثل نقض حقوق بشر ، تروریسم برای کشورمان دوباره اعمال شود دولت قرار است چه واکنشی نشان دهد،‌ گفت: این احتمالات وجود دارد دولت ایالت متحده آمریکا مردم ما در طول زمان بد عهدی‌های فراوانی را از آنها دیده است ، ظلم‌های فراوانی را از آنها دیده‌اند،‌ بنا نیست که ما بخاطر برجام به یک کشوری مثل آمریکا اعتماد کنیم.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: در برابر هر کنشی واکنش خواهد بود اگر آنها در اجرای برجام نقضی انجام دهند ساز و کاری در خود برجام پیش‌بینی شده طبق همان ساز و کار ما دنبال می‌کنیم مسئله را و اگر در زمینه‌های دیگر آمریکا‌یی‌ها بخواهند اقدامی را انجام دهند باز هم پاسخ متقابل را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: به نظر من شرایط اینده شرایطی نیست که آمریکایی‌ها بخواهند تحریم‌های گذشته را برگردانند این تحریم‌ها مثل نفت ، بانک بر مبنای قطعنامه‌های شورای امنیت‌ بوده و آن قطعنامه‌ها زمینه را برای افراطیون آمریکا آماده کرده بود. امروز آن زمینه وجود ندارد، افکار عمومی هم خریدار آنها نیست.

* روابط اقتصادی با آمریکا نخواهیم داشت

وی ادامه داد: در زمینه تحریم آن چیزی که مهم بود راجع به مسئله آمریکا تحریم‌های ثانویه آنها بود و اگرنه ما روابط اقتصادی آنچنانی با آمریکایی‌ها نداشتیم، الان هم نخواهیم داشت. گرچه در برخی از زمینه‌ها  با آمریکایی‌ها  در مسئله هواپیما و در مسئله صادرات برخی از کالاهای ایرانی مثل پسته و فرش و ... شرایط جدیدی را امروز بعد از برجام بوجود خواهد آورد و ما هم آماده‌ایم که اگر آمریکایی‌ها بخواهند سرمایه‌ای بیاورند در کشور ما و تکنولوژی بیاورد در کشور ما آمادگی داریم.

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به این سوال مبنی‌بر اینکه شما در آغاز دولت یازدهم وعده‌هایی از جمله حل و فصل پرونده هسته‌ای را دادید امروز که یکسال واندی از عمر دولت یازدهم باقی مانده است چند درصد از وعده‌هایتان محقق شده است، تصریح کرد: یکی از وعده‌هایی که داده شد تعامل سازنده با دنیا بود و دیگری حل و فصل مسئله هسته‌ای و چرخیدن سانترفیوژها.

* می‎خواهیم مدرن‌ترین سانتریفیوژها را بچرخانیم

رئیس قوه مجریه افزود: صالحی می‌خواهد مدرن‌ترین سانتریفیوژها را بچرخاند ما به دنبال چرخش اقتصاد مردم هستیم. امروز در سایه تلاشهای وزارت خارجه، ظریف، همکارانش و رهنمودهای مقام معظم رهبری وعده مهم حل و فصل موضوع هسته‌ای که کار بزرگ و پر زحمتی بود با سختی‌های زیاد به بار نشست.


روحانی تصریح کرد: ما با شش کشوری که خودشان هیچ وقت با هم هماهنگ نبودند به مذاکره نشستیم و تاخیر دیروز نیز بیشتر به علت ناهماهنگی آنها بود و ما علاوه بر مسئولیتی که داریم باید کشورهای 5+1 را نیز هماهنگ کنیم امروز در مذاکرات سیاسی، اقتصادی و فنی دوستان اقتصادی‌مان آرامش اقتصادی را اگر نگه نمی‌داشتند و اگر در مذاکرات موفق نبودیم امروز رشد اقتصادی‌مان افزایش پیدا نمی‌کرد.

* اگر نیروهای نظامی نبودند در مذاکرات موفق نمی‌شدیم

وی افزود: ما در شرایط تحریم رشد اقتصادی داشتیم و در بازار آرامش حکفرماست اگر سپاه، وزارت اطلاعات، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی نبودند ما در مذاکرات موفق نمی‌شدیم و اگر حمایت‌های مجلس، مراجع تقلید، فرهیختگان و دانشگاهیان نبود ما پیروز میدان نبودیم این کار بزرگ به عنوان مهمترین قولی بود که به مردم دادم.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: در این راستا وعده‌هایمان در زمینه فرهنگی تحقق یافته خبرنگاران باید این موارد را دنبال کنند و باید وعده‌هایی را که من داده‌ام از من بپرسند.

* برای رشد راهی جز فعال شدن بخش خصوصی نداریم

رئیس قوه مجریه در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه رفع تحریم‌ها موانع بزرگی را از مسیر راه برمی‌دارد و سرمایه گذاری خارجی را گسترش می‌دهد در این راستا سرمایه گذاران خارجی می‌خواهند به ایران بیایند با توجه به رفع تحریم‌ها چطور می‌توانیم تاثیر گذاری بخش خصوصی را گسترش دهیم و نقش دولت را کم کنیم، اظهار داشت: تلاش دولت همواره بر این است که نقش بخش خصوصی را افزایش دهد دولت تلاش می‌کند در زمینه مقررات حمایت‌های زیادی را از بخش خصوصی و سرمایه گذاران کند.

روحانی افزود: همانطور که امروز در نطق مجلس نیز گفتم تکمیل شدن طرح‌های عمرانی‌مان با مشارکت بخش خصوصی است دولت میداند برای رشد راهی جز فعال شدن بخش غیر دولتی وجود ندارد و مشکلات پیشرو باید هر چه سریعتر حل و فصل شود و محیط کسب و کار بهبود یابد امیدواریم پسابرجام تحرکی برای بخش خصوصی باشد.

* آمریکا برای سرمایه‎گذاری در ایران مانعی ندارد

وی در سوال دیگری مبنی‌بر اینکه آیا در آینده ایران و آمریکا می‌توانند روابط تجاری مستقیم داشته باشند تصریح کرد: اگر آمریکا می‌خواهد در ایران سرمایه گذاری کند مانعی وجود ندارد و اگر قانون خودشان مانعی ایجاد می‌کند خودشان باید این مانع را بردارند. در بخش تجارت در حوزه فروش هواپیماهای مسافربری آنها تسهیلات لازم را فراهم کردند و موانع برداشته شده و در زمینه صادرات کالا نیز ما موانع را از سر راه برداشته‌ایم و این روابط به نفع مردم آمریکا و ایران است بر این اساس مانعی برای سرمایه گذاری آمریکا در ایران وجود ندارد.

* دوستان دوران تحریممان را فراموش نمی‎کنیم/ اسنادی برای امضا با چین آماده کرده‌ایم

رئیس جمهور در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه موضوعاتی در جریان سفر رئیس جمهور چین به ایران مطرح می شود با بیان اینکه دوستان دوران سختی و تحریم را فراموش نمی‌کنیم، اظهار داشت: کشورهایی که در سالهای گذشته علی‌رغم موانع و مشکلات متعدد، تلاش کردند تا روابط گسترده‌ای به لحاظ اقتصادی با ایران داشته باشند، امروز باید زمینه افزایش ارتباطات با آن ها ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در طول دو سال و نیم گذشته ملاقات‌های متعددی میان من و رئیس جمهور چین در حاشیه سازمان ملل در نیویورک و اجلاسهای مربوط به سازمان شانگهای چین انجام شد و طی سفر هفته آینده رئیس جمهور چین به ایران در همه زمینه‌های روابط دو جانبه، اسنادی که باید به امضا برسد را آماده کرده‌ایم.

رئیس جمهور ادامه داد: این سفر باعث توسعه بیشتر روابط ایران و چین می‌شود و روابط ما با این کشور به سمت یک رابطه استراتژیک و راهبردی در حرکت است و چین می‌تواند بعنوان اولین شریک تجاری ما ، در دوران پسابرجام نقش بیشتری را در سرمایه‌گذاری، فناوری و تجارت داشته باشد که مقدمات این موضوع در این سفر فراهم می‌شود.

دکتر روحانی در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال اجراست اما در آن حدی که باید باشد، هنوز باید زمینه‌ها را بیشتر فراهم کند.

وی توسعه صادرات محصولات غیر نفتی و کمتر شدن اتکای بودجه سال 95 به نفت خام را در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی ارزیابی و بیان کرد: موضوعی که در برجام وجود داشت این بود که مثلا یک غاصبی به باغ شما آمده بود و به شما اجازه فعالیت نمی داد. امروز آن  غاصب بیرون شده و حالا امروز باغ در اختیار ماست. معلوم است که وقتی باغ در اختیار ما قرار می گیرد باید نهال آن را غرس کنیم و از آن تا مرحله میوه دادن مراقبت کنیم.

وی با اشاره به نتایج زود رس اجرایی شدن برجام اظهار داشت: آثار برخی این موارد را بلافاصله پس از اجرایی شدن برجام مشاهده  خواهیم کرد مثلا به فروش بیشتر در زمینه نفت اقدام کرده‌ایم یا در فعالیت‌های بانکی مخارجی را متحمل می شدیم که از امروز و از طریق بانک‌ها ، هزار ال سی باز شده است.

دکتر روحانی تاکید کرد: برداشته شدن تحریم‌ها شرط لازم برای توسعه اقتصادی است اما شرط کافی نیست. امروز نوبت جوانان و کارآفرینان است که وارد صحنه شوند.

* ایران به دنبال حمایت از سوریه و عراق در برابر تروریست است

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی برداشت دولت ایران از واکنش منفی رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اسلامی به توافق هسته‌ای ایران گفت: اگر ما می‌شنیدیم که رژیم صهیونیستی از برداشته شدن تحریم‌های ما خوشحال است جای تعجب بود، طبیعی است که دشمنان ثبات منطقه از این توافق ناراحت باشند چراکه امروز روز خوشحالی دوستان ایران است، در خصوص اظهار ناراحتی برخی کشورها نیز باید گفت توقع ما این نیست که کشورهای اسلامی از برداشته شدن تحریم‌ها اظهار تاسف کنند.


رئیس قوه مجریه با اشاره به مشکلات حاکم بر عراق، یمن و سوریه گفت: ایران همواره به دنبال حل مشکلات و حمایت از عراق و سوریه در برابر تروریسم است و من مطمئن هستم ملت عراق در نهایت پیروز خواهد بود و آنها که به دنبال نابودی یمن هستند ناکام خواهند ماند، وضعیت سوریه نیز به امید خدا بهتر خواهد شد.

روحانی در خصوص چگونگی روابط ایران و ایتالیا در پساتحریم نیز اظهار داشت: به طور کلی در پسابرجام روابط ما توسعه خواهد یافت و مانعی برای توسعه روابط بین ما و ایتالیا وجود ندارد، امروز در پساتحریم شرایط مناسبی مهیا شده است و در سفر دو روزه‌ام به ایتالیا در زمینه‌های مختلف مذاکرات دو جانبه خواهیم داشت و اسنادی را امضا خواهیم کرد.

* از امروز پروتکل الحاقی را اجرا خواهیم کرد

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برجام بر بازارهای مالی و بورس چه تاثیری خواهد گذاشت و سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به چه منظور خواهد بود گفت: دوران پسابرجام بر گزاره‌های مالی و سرمایه ای تاثیر خواهد گذاشت، اما با توجه به اینکه بورس تحت اختیار شرکتهای مختلف قرار دارد و براساس شرایط کشور تصمیم می گیرد از شرایط پسا برجام بی تاثیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: در زمینه صادرات غیر نفتی شاهد پیشرفت خواهیم بود، اما باید بدانیم که همه مشکلات حل فصل نخواهد شد بلکه زمینه ای فراهم شده تا به رشد توسعه برسیم.

رئیس قوه مجریه افزود: ما عضو NPT بوده و در چارچوب پادمان با آژانس همکاری می کردیم و از امروز به بعد پروتکل الحاقی را اجرا خواهیم کرد که همه اینها باعث می شود تا همکاریهای ما با آژانس ادامه داشته باشد.

رئیس قوه مجریه تصویب کرد: در زمینه فناوری هسته‌ای کاملا به خودمان متکی بودیم و نمی توانستیم با دنیا در تماس باشیم در حالیکه امروز برعکس این موضوع اتفاق افتاده است و دیدید که وارد تجارت هسته‌ای شده و مواد هسته‌ای را صادر و وارد کردیم و امیدواریم که زودتر از هشت سال با آژانس بین المللی به توافق برسیم.

* شورای نگهبان نگذارد دلواپسان به وجد بیایند

دکتر روحانی در پاسخ به سوالی پیرامون احراز صلاحیت داوطلبین انتخاب مجلس دهم گفت: ما دو مرحله بسیار خوب در برگزاری انتخابات را پشت سر گذاشتیم، از جمله ثبت نام داوطلبین و بخش نظارت. اگر موردی رد صلاحیت شده که باید تایید می شد امیدواریم شورای نگهبان به آن رسیدگی کند و من به عنوان رئیس جمهور از همه اختیاراتم استفاده خواهم کرد و امیدوارم شورای نگهبان این موضوع را حل فصل کند. تا براساس فرمایشات مقام معظم رهبری انتخابات پرشوری داشته باشیم و شورای نگهبان بتواند دغدغه ها را حل کرده و نگذارند دلواپسان به وجد بیایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۷ دی ۱۳۹۴
با سپاس از زحمات همۀ دست اندر کاران این موفقیت بزرگ. امید که ادامه یابد و ماندگار باشد.

و بازم ممنون از روحانی که بسیار عالی از حضور کاندیداهای مردمی حمایت میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۷ دی ۱۳۹۴
جناب ظریف قطعا تاریخ به افتخارت خواهد ایستاد و قطعا در تاریخ تکرار نخواهید شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۷ دی ۱۳۹۴
ممنون از دکتر ظریف پدر دیپلماسی ایران و جناب روحانی بابت زحماتشان متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۷ دی ۱۳۹۴
آقاي ظریف خیلی ماهی... بهترین دیپلماتی هستید که به عمرم دیدم... تبریک میگم این موفقیت رو به همه مردم ایران... تشکر میکنم از آقاي ظریف به خاطر تلاششون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۷ دی ۱۳۹۴
به امید روزی که علم دانشمندان و خون شهدا هسته ای ما هدر نرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۷ دی ۱۳۹۴
به امید روزهای خوبتر برای ایران و ایرانی..