انتشار جدول زمانی وقایع منتهی به بازداشت تفنگداران آمریکایی بوسیله پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا برای مشخص شدن زوایای مختلف حادثه گم شدن قایق تفنگداران آمریکایی و بازداشت آن‌ها بوسیله ایران، جدول زمانی این وقایع را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، بنابر ادعای وزارت دفاع آمریکا، به دلیل مشخص نبودن برخی زوایای حادثه بازداشت تفنگداران این کشور بوسیله ایران، جدول زمانی مرتبط به وقایع منتهی به این حادثه بوسیله این وزارتخانه منتشر شده است.

به ادعای نیویورک تایمز، با وجود این اقدام، همچنان چندین نکته در خصوص این حادثه مبهم است. هنوز مشخص نیست چرا خدمه دو قایق گشتی آمریکایی که قرار بود در آب‌های بین‌المللی باقی بمانند، از مرزهای آبی ایران سر درآوردند. در مطلب مذکور همچنین مشخص نشده است چرا سربازان آمریکایی به ایرانی‌ها اجازه دادند سوار قایق‌های آن‌ها شوند یا این که چرا وسیله‌های ارتباطی آن‌ها با فرماندهانشان از کار افتاده بود.

مقامات ارشد پنتاگون اعلام کردند اطلاعات منتشر شده، حاوی مطالب جدید زیادی نیست؛ زیرا اقدام تفنگداران آمریکایی همچنان در حال بررسی است. بنابر اعلام آن‌ها همچنین احتمال دارد تفنگداران مذکور در پایان بررسی‌ها مشمول مجازاتی سنگین شوند.

در جدول منتشر شده، علاوه بر زمان دقیق وقایع منتهی به بازداشت نظامیان آمریکایی بوسیله نیروهای سپاه پاسداران ایران ادعا شده است: پس از بازرسی دو قایق حامل نظامیان آمریکایی مشخص شد تمام تجهیزات نظامی، مهمات و وسایل ارتباطی سر جای خود هستند؛ اما دو سیم کارت که می‌توان بر روی آن‌ها اطلاعات ذخیره کرد و در تلفن‌های ماهواره‌ای دستی قرار داشتند، مفقود شده‌اند.

در پایان مطلب منتشر شده بوسیله پنتاگون آمده است: ملوانان آمریکایی در سلامت کامل به سر می‌برند و آماده بازگشت به کار می‌شوند؛ اما همچنان تحقیقات ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار