شجاعی طباطبایی در گفتگو با ابشگاه خبرنگاران جوان:

ما نگران هولوکاست‌های معاصر هستیم / ایران شر مطلق است!

دبیر مسابقه هولوکاست از اهدافی که با وجود همه فشارها در برگزاری این مسابقه وجود دارد، گفت.

ما نگران هولوکاست‌های معاصر هستیم / ایران شر مطلق است!مسعود شجاعی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص اهداف و علل برگزاری مسابقه هولوکاست گفت: رژیم صهیونیستی اخیرا از طریق سازمان ملل شکایتی در ارتباط با مسابقه هولوکاست تنظیم کرده که در آن علاوه بر محکوم کردن این اتفاق قصد  دارد که در جام جهانی به گونه‌ای این مساله را به همراه مباحثی منعکس کنند.
 
وی افزود: بحث اول این است که آن‌ها با یک ترفند نخ‌نما اعلام کرده‌اند که این یک مسابقه یهودی‌ستیزی است در صورتی که ما در مقررات و مباحثی که مطرح کردیم به هیچ وجه صحبت از یهودی‌ستیزی نبوده و اگر بحث هولوکاست را به میان آوردیم به دنبال 3 اتفاق بودیم.
 
این کاریکاتوریست ادامه داد: یکی از دلایل آن توهینی بود که به پیامبر اسلام (ص) شد و ما در این راستا اقدام به برگزاری چنین مسابقه‌ای کردیم چرا که دنیا غرب و رسانه‌های غربی ادعا می‌کنند که آزادی حد و مرزی ندارد و آزادی بیان نیز به هر شکلی جایز است که این شیوه با نحوه برخوردی که درباره هولوکاست انجام می‌شود، کاملا در تضاد است. همان طور که هر محققی حتی اگر تردیدی در این قضیه کند جرایم سنگینی برایش وضع می‌شود مثل روژه گارودی، پروفسور روبر فوریسون و دیوید اروین که در حال حاضر در زندان هستند.
 
وی در ادامه در خصوص اهداف دیگر این مسابقه افزود: در این اتفاق همان طور که گفته شد بحث یهودستیزی نیست و صحبت خود رژیم صهیونیستی است. همچنین بحث دوم این است که این رژیم با سوءاستفاده از عنوان هولوکاست در هزاران کیلومتر آن طرف‌تر کشور فلسطین را که هیچ نقشی در جنگ جهانی دوم نداشته را به عنوان تاوان هولوکاست، اشغال نموده است.
 
شجاعی طباطبایی اظهار داشت: بنابراین نکته دومی که وجود دارد این است که چرا تاوان هولوکاست را باید مردم مظلوم فلسطین بدهد و سومین مساله در این خصوص است که ما اساسا نگران هولوکاست‌های معاصر هستیم. هولوکاست‌ به معنای نسل‌کشی همچنان در یمن، غزه‌، سوریه در حال حاضر عراق و کشورهایی از این دست در حال رخ دادن است پس آنها باید این اجازه را بدهند که ما در این ارتباط کار کنیم ولی رژیم صهیونیستی بسیار خشمگین و عصبانی با این قضیه برخورد و مثال‌هایی را مطرح کرد.
 
این کاریکاتوریست با اشاره به برخی از مواردی که درباره ایران طی این مسابقه گفته شده، عنوان کرد: بعضی از تعابیر و صحبت‌هایی که رژیم صهیونیستی در این رابطه مطرح کرده‌اند مشخصا نگرانی و عصبانیت این رژیم را از برپایی مسابقه هولوکاست نشان می‌دهد. به عنوان مثال یکی از این حرف‌ها این است که می‌گویند «ایران شر مطلق است» و از این نگران هستند که از 50 کشور دنیا هنرمندانش برای این مسابقه کار ارسال کرده‌اند و قطعا اگر این کار به نمایش درآید شر مطلق متوجه آنها می‌شود یعنی متوجه رژیم صهیونیستی است. بنابراین این‌ها با فرافکنی و محکوم کردن از طریق سازمان ملل سعی دارند تا به هر شکلی جلوی این مسابقه را بگیرند ولی ما به صورت جدی این اتفاق را پیگیری و مسابقه را برگزار می‌کنیم.
 
وی راجع به بازخورد جهانی این مسابقه اذعان داشت: هنرمندان فرهیخته دنیا به ویژه در طی این اتفاق از 50 کشور دنیا در این مسابقه حضور دارند و به هر جهت رژیم صهیونیستی و یارانشان این رویداد را از طریق رسانه‌ها و موارد دیگر می‌بینند این رژیم یک رژیم دردمنشانه است که به کودک کشی، نسل کشی و ... معروف است و شاکله آن بر مبنای اتفاقی است که در این مسابقه کاریکاتوریست‌های دنیا به خوبی آن را در طرح‌هایشان ترسیم کرده‌اند یعنی رژیم صهیونیستی را به معنای واقعی تحلیل کردند و به چالش کشیدند.
 
شجاعی طباطبایی خاطرنشان کرد: همه مباحث ذکر شده به گونه‌ای در آثار این هنرمندان ارائه می‌شود و من فکر می‌کنم این مسابقه می‌تواند افشاگر جنایت این رژیم غاصب باشد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار