اصفهان؛

رونمایی از نخستین بازارچه الکترونیک کشور در شهرضا همزمان با دهه فجر

رئیس مرکز فن آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور گفت: زیر ساخت‌های توسعه شبکه‌‌های ملی دیجیتال در کشور فراهم شده است و مردم می‌توانند در 22 بهمن امسال شاهد رونمایی از یکی از مهمترین محصولات باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان در شهرضا، سید مرتضی موسویان در جمع خبرنگاران شهرستان اظهار کرد: شبکه ملی فرهنگ در سطح کشور و با استفاده از ظرفیت 400 خانه فرهنگ دیجیتال فعالیت‌های سایبری خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: در راستای ساماندهی این شبکه‌ها برای هر مرکز استان یک مجتمع فرهنگی دیجیتال و در برخی شهرها مجتمع فرهنگی شهری دیجیتال در نظر گرفته و فعالیت می‌کند.

رئیس مرکز فن آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال اظهار کرد: بر اساس زیر ساختی که در این شبکه ملی در نظر گرفته شده است، این امکان فراهم می‌شود که کالاهای تولید شده در قالب مشاغل خانگی از سوی خانه‌های فرهنگ نمایه شود.

موسویان گفت: در این روش کالای تولید شده با دادن یک کد تحت عنوان شامد که مخفف شناسه الکترونیکی محصول دیجیتال است و هم‌چنین فرد تولید کننده با دریافت کد پدید آوردنده مشخص می‌شوند.

موسویان متذکر شد: آموزش های مجتمع فرهنگی دیجیتال باید به سمتی حرکت کند که محصولاتی قابل عرضه تولید کند و این عرصه زمانی فراهم می¬شود که افراد جدیدی که به شبکه دیجیتال می پیوندند.

وی با اشاره به پیشنهاد نایب رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا مبنی بر صدور مجوز تاسیس دو خانه دیجیتال حوزوی و دانشگاهی در شهرضا، گفت: با آن چه در توان داریم کمک می کنیم تا این طرح به سرانجام برسد، اما اجرای این طرح منوط به این نکته است که در این خانه ها سرویس ها و خدماتی متناسب با تخصص این افراد تولید و عرضه شود.  

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.