سنندج؛

اعلام فراخوان نهمین جشنواره بین‌المللی شعر «یار و یادگار» در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام فراخوان نهمین دوره جشنواره ادبی «یار و یادگار» در بین مراکز، مؤسسات فرهنگی ـ هنری و ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابعه استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،حجت‌الاسلام رحیم جعفری گفت: نهمین دوره جشنواره ادبی «یار و یادگار» با هدف ترویج و اعتلای اندیشه‌ها و ارائه‌ی تصویری نو، پویا، روزآمد و کارآمد در جهت استفاده نسل‌های جوان و نوجوان انقلاب برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره همچنین با هدف گیری روایت‌هایی شاعرانه و عارفانه از رهیافت‌های دینی و عرفانی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضرت امام خمینى(ره) آغاز به فعالیت کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به محور موضوعات این جشنواره اشاره و کردوگفت: امام خمینی(ره) و عاشورا، اهل بیت، انتظار، مقاومت و بیداری اسلامی، اراده مردم، تحجر، آزاد اندیشی، مستضعفین، ساده زیستی، جهان معاصر، راه امام (ره) محور موضوعات این جشنواره است.

وی ادامه داد: تکریم یادگاران امام (ره) شهید حاج سید مصطفی خمینی، مرحوم حاج سید احمد خمینی نیز بخش ویژه جشنواره است.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه فراخوان این جشنواره بین مراکز، مؤسسات فرهنگی ـ هنری و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابعه استان توزیع شد، بیان کرد: هر شاعر می‌تواند حداکثر تا پنج اثر از آثار خود را ارسال و دبیرخانه جشنواره، هیچ‌گونه محدودیت سنی برای ارسال کنندگان آثار قائل نیست و همه گروه های سنی می توانند حول محور موضوع اندیشه های علمی، عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امام عظیم‌الشأن آثار خود را در بخش‌های تعیین شده ارائه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان آخرین مهلت ارسال آثار را پایان بهمن ماه سال جاری اعلام و بیان کرد: آثار دریافتی پس از اتمام زمان فراخوان، بررسی و داوری خواهد شد و در مراسم پایانی جشنواره که تا پایان سال ١٣٩٤ برگزار می‌شود، برگزیدگان معرفی و تقدیر می‌شوند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.