کرمان؛

انتشار فراخوان سوگواره عکس عاشورایی ده زیار کرمان

همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س)، فراخوان نخستین سوگواره عکس عاشورایی روستای ده زیار کرمان با موضوع تعزیه منتشر شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمان ؛ دبیر اجرایی اولین سوگواره عکس عاشورایی روستای ده زیار با اشاره به انتشار فراخوان نخستین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار کرمان گفت: این سوگواره با موضوع به تصویر کشیدن آیین شبیه خوانی ده زیار در دو بخش عکس حرفه ای و عکس موبایلی برگزار می شود.

ثارالله انکوتی با اعلام اینکه هدف از برگزاری سوگواره اعتلای فرهنگ غنی عزاداری در فرهنگ ایرانی به شیوه شبیه خوانی است، افزود: سوگواره عکس عاشورایی ده زیارمی کوشد تا جلوه هایی ناب از عشق و دلدادگی مردم ایران اسلامی در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به تصویر بکشد.

وی با اشاره به اینکه عکاسان شرکت کننده فقط باید آثاری که در روستای ده زیار کرمان عکاسی شده را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند، خاطر نشان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره تا پایان وقت اداری شنبه 10 بهمن 94 است.

انکوتی با بیان اینکه حداکثر تعداد5 عکس از هر عکاس با در نظر گرفتن سایز و فونت مورد نظر در فراخوان پذیرفته می شود، تصریح کرد: آثار ارسال شده به دبیرخانه سوگواره پس از انتخاب هیئت داوران چاپ و در ایام فاطمیه امسال از تاریخ 3 اسفند به مدت 10 روز در موزه آگیرا شهر کرمان واقع در پژوهشکده تعلیم و تربیت به نمایش گذاشته می شوند.

دبیر اجرایی اولین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار با اشاره به اینکه عکس های ارسالی به دبیرخانه سوگواره مسترد نخواهد شد، یادآور شد: حمید قنبری دبیر تخصصی سوگواره و آقایان مهدی جعفری، محمد اسلامی و مجتبی صفرعلیزاده اعضای هیئت داوری می باشند.

وی از همکاری بسیار خوب نهادهای فرهنگی و بخش خصوصی استان در برگزاری این سوگواره عکاسی خبر داد و گفت: جوایز ویژه ای برای برگزیدگان سوگواره در هر دو بخش حرفه ای و موبایلی در نظر گرفته شده است.

انکوتی خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر چهارشنبه 12 اسفند 94 از ساعت 18 در محل سالن اجتماعات مرکز پژوهش های علمی و آموزشی کرمان (پژوهشکده تعلیم و تربیت) برگزار می شود.

وی افزود: علاقه مندان برای ارسال آثار خود می توانند به دبیرخانه اولین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار واقع در حوزه هنری استان کرمان به آدرس: خیابان امام خمینی(ره) کوچه شماره 8 مراجعه و یا آثار را از طریق پست الکترونیک به آدرس: akstazieh.dehziyar@gmail.com ارسال کنند.

انکوتی تصریح کرد: برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 32266310 و 09131953646 تماس بگیرید.

یادآور می شود: روستای ده زیار به عنوان کانون برگزاری آیین تعزیه خوانی استان کرمان همه ساله در ایام محرم و صفر به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان تعداد زیادی از عکاسان برای خلق آثار عاشورایی است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: فراخوان ، عکس ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.