گزارش سازمان ملل: هند سریعترین رشد اقتصادی را در جهان در سال 2016 تجربه خواهد کرد

بنابر گزارش سازمان ملل، کاهش بهای نفت، فلزات و مواد غذایی در رشد سریع اقتصاد هند نقش مهمی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «تایمز آو ایندیا،» در گزارشی که به تازگی بوسیله سازمان ملل منتشر شده، آمده است: اقتصاد هند که 70 درصد تولید ناخالص داخلی آسیای جنوبی را تشکیل می‌دهد، در سال 2016 رشدی 7.3 درصدی را تجربه خواهد کرد. بنابر این گزارش، اقتصاد این کشور در سال 2017 نیز 7.5 درصد رشد خواهد کرد.


کاهش بهای نفت، فلزات و همچنین مواد غذایی، یکی از عوامل این رشد اعلام شده است. در حالی اعتماد مصرف‌کننده و سرمایه‌گذار در هند افزایش یافته که دولت در اجرای اصلاحات اقتصادی با مشکلاتی مواجه است و شاخص‌های اقتصادی مانند تولید صنعتی در این کشور همچنان متزلزل هستند.


بنابر این گزارش، با وجود همه این مسائل، انتظار می‌رود اقتصاد هند در سال 2016، سریعترین رشد را تجربه کند. جنوب آسیا نیز با وجود شرایط چالش‌برانگیز کنونی، پررشدترین منطقه در جهان به لحاظ اقتصادی خواهد بود.


«ناگش کمار،» رئیس دفتر منطقه‌ای جنوب غرب آسیا (اسکاپ)، در این زمینه گفت: بودجه اختصاص‌یافته هند در بخش‌هایی مثل بهداشت و آموزش در مقایسه با سایر کشورهای منطقه مانند چین بسیار پایین است. اکنون و با توجه به کاهش هزینه‌های انرژی در این کشور، زمان آن رسیده است که سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه‌ها و سایر حوزه‌های اجتماعی انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار