قزوین ؛

افزایش نرخ جرایم رانندگی به زودی ابلاغ می شود

رییس پلیس راهور استان قزوین از ابلاغ افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛سرهنگ محمدرضا محمدی  افزود: مصوبه افزایش نرخ جرایم رانندگی پس از درج آگهی در روزنامه رسمی، ظرف مدت 15 روز از سوی پلیس راهور به مورد اجرا گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون مصوب هیات وزیران، برای آنکه شاهد کاهش تخلف های رانندگی به خصوص تخلف های حادثه ساز باشیم، پلیس باید از ابزارهای کنترلی و فناوری نوین از جمله دوربین های نظارتی و کنترلی بیشتر استفاده کند، اضافه کرد: در حال حاضر 70 درصد تقاطع های اصلی قزوین توسط دوربین از مرکز کنترل ترافیک مورد نظارت قرار می گیرند.

وی، افزایش جرایم در نظر گرفته شده را تنها در تخلف های حادثه ساز با هدف پیشگیری از وقوع حوادث و سوانح رانندگی دانست و اظهار کرد: بدون شک با افزایش نرخ جرایم رانندگی شاهد کاهش سوانح و تلفات رانندگی نیز خواهیم بود.

وی اضافه کرد: از 171 تخلف رانندگی تنها در 38 مورد شاهد افزایش نرخ جریمه هستیم که 11 تخلف حادثه ساز آن که با جان مردم سروکار دارد تا 100 درصد و 27 مورد دیگر نیز تا 50 درصد افزایش جریمه اعمال می شود.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه سرعت غیرمجاز (بیش از 30 کیلومتر برساعت) دو میلیون ریال و سرعت غیرمجاز (تا 30 کیلومتر در ساعت) 600 هزار ریال جریمه به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی یک میلیون ریال و عبور از چراغ قرمز نیز دو میلیون ریال جریمه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/س
 
برچسب ها: افزایش ، نرخ ، جرایم ، رانندگی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.