اصفهان؛

تخفیف 35 درصدی تراکم ساختمانی در اصفهان رونق ساخت و ساز را به همراه دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متقاضیانی که از امروز تا 20 اسنفدماه برای دریافت پروانه ساخت اقدام کنند علاوه بر تخفیف 20درصدی معمول، شامل 15 درصد تخفیف تراکم ساختمانی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا امینی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد:در 10 سال گذشته به صورت متناوب لایحه تشویقی ایام دهه فجر مبنی بر اختصاص تخفیف 10درصدی به متقاضیان پروانه ساختمانی به شورای شهر ارائه می شد.
وی افزود: در سال جاری نیز لایحه ای مبنی بر ارائه تخفیف 10درصدی تراکم ساختمانی به شورای شهر ارائه شد که برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک عمران و اقتصادی شورا ارسال شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح‌کرد: پس از بررسی، شورا به این نتیجه رسید که تخفیف 15 درصدی تراکم ساختمانی به شهروندان ارائه شود.
امینی خاطرنشان‌کرد: در جلسه علنی امروز پس از بررسی این لایحه با موافقت شهردار اصفهان این مهم به تصویب رسید بر این اساس متقاضیانی که از تاریخ تصویب لایحه تا 20 اسفندماه برای دریافت پروانه و تعیین وضعیت مالی پروانه اقدام می‌کنند علاوه بر تخفیف 20درصدی معمول شامل 15 درصد تخفیف تراکم ساختمانی می‌شوند.

وی اظهارکرد: در گذشته در لوایح تشویقی مرسوم بود که روند طی مراحل صدور پروانه ساختمانی تا خردادماه سال بعد ادامه یابد اما اکنون با تصویب اعضای شورای شهر این مهم تا 6 ماه افزایش یافت در واقع شهروندان تا شهریورماه سال آینده مهلت دارند که روند صدور پروانه ساخت را پیگیری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به برداشت وجه از سهم مطالبات دولتی شهرداری اصفهان به واسطه تقاضای اداره کتابخانه های عمومی گفت:بر چه اساسی به واسطه تقاضای اداره کتابخانه‌های عمومی از طریق خزانه مرکزی از سهم مطالبات شهرداری پول برداشت شده است؟

امینی تاکید کرد: در حالی‌که دولت بدهی‌های خود به شهرداری ها را پرداخت نمی‌کند، برداشت از محل مطالبات شهرداری‌ و پرداخت به کتابخانه‌ها چه وجهی دارد؟

وی با اشاره به اینکهشهرداری در طول سال نسبت به ساخت کتابخانه اقدام می کند، افزود:از شهردار اصفهان درخواست می شود با بررسی کامل موضوع و بررسی پرونده های ساختمانی کتابخانه ها گزارش آن را به شورای اسلامی شهر ارائه نمایند تا با مطالبه حقوق شهرداری از این اداره کل اقدامات قانونی پیگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به آزادسازی پروژه تقاطع غیرهمسطح اشکاوند اشاره کرد و گفت:ظاهرا آزادسازی اراضی واقع در طرح تقاطع اشکاوند در دستور کار شهرداری منطقه و مدیریت آزادسازی نیست.

امینی با اشاره به اینکهمحدوده ای که در اختیار پیمانکار قرار داده شده در مراحل پایانی قرار دارد، افزود:مسیر عبور و مرور برای مردم در این گلوگاه بزرگ شهری به سختی و به کندی انجام می شود.

وی تسریع در روند آزادسازی محدوده اطراف پروژه را خواستار شد و اظهار کرد: تا زمانی که آزادسازی به طور کامل انجام نشود نمی توان طرح را در اختیار مردم قرار داد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره نصب سامانه هوشمند بر روی تاکسی ها گفت: تاکنون سامانه هوشمند بر روی 8 هزار تاکسی نصب شده و 2 هزار تاکسیران دیگر نیز باید نسبت به نصب سامانه اقدام کنند.
وی ادامه داد:مدیریت شهری اصفهان برای حمایت تاکسیرانان تسهیلات بانکی با سود کم اختصاص داده است،بر این اساس رانندگانی که سامانه را نصب کرده اند نیز می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکیدکرد:با توجه به اهمیت موضوع هماهنگی و مدیریت نظام مند در شهر به خصوص در بخش تاکسیرانی لازم و ضروری است آن دسته از رانندگانی که به هر دلیل تاکنون نسبت به نصب سامانه هوشمند بروی تاکسی خود اقدام نکرده اند هرچه سریعتر به سازمان مراجعه و نسبت به نصب سامانه اقدام نمایند در غیر این صورت هرگونه اشکال احتمالی در اجرای طرح به عهده رانندگان خاطی خواهد بود

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
با عرض سلام . لطفا تخفیف 35 در صدی را تا پایان اردیبهشت سال 95 ادامه دهید . با تشکر فراوان