ماموران MI5 شاهد شکنجه زندانیان در گوانتانامو بوده اند

یک مامور پیشین دستگاه امنیت داخلی انگلیس فاش کرد که ماموران امنیتی این کشور شاهد شکنجه زندانیان گوانتانامو بوده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک مأمور ارشد سابق اطلاعاتی انگلیس قرار است به عنوان شاهد در کمیته تحقیقاتی پارلمان این کشور حضور یابد.

ساندی تایمز با اعلام این مطلب نوشت: به گفته این مأمور سابق اطلاعاتی، افسران 'ام آی 5'شاهد شکنجه زندانیان در کمپ های 'ایکس ری ' و 'دلتا' در زندان گوانتانامو در دسامبر سال 2002 میلادی بوده اند.

به نوشته این روزنامه، اگرچه این افسر سابق اطلاعاتی در تلاش برای گرفتن اجازه رسمی برای ارائه شاهدت در پارلمان انگلیس هست اما این یک امر بی سابقه برای این دستگاه امنیتی و نوعی سرپیچی برای کارکنانش شمرده می شود.

این روزنامه نوشت: منابع ارشد امنیتی به ساندی تایمز گفته اند این شهادت برای اولین بار ثابت می کند که دستگاه امنیت داخلی انگلیس ' ام آی 5' به طور کامل از شکنجه و اذیت و آزار سیستماتیک زندانیان در گوانتانامو آگاه بوده است.

ساندی تایمز افزود: این منابع عنوان کرده اند که جزییات شکنجه زندانیان در گوانتانامو پیش از این در جریان یک سری از نشست های سطح بالا ازجمله در مقر 'ام آی پنج ' در لندن فاش شده بود.
به نوشته این روزنامه، این اولین بار است که یک افسر سابق 'ام آی پنج ' به صورت داوطلبانه در کمیته پارلمانی انگلیس حضور می یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار