هر آنچه باید درباره انتخابات آمریکا بدانیم

دیلی میرر در گزارشی، اطلاعات جامعی را درخصوص انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، احزاب و نامزدهای شرکت‌کننده در این رقابت، ارائه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان دیلی میرربا انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا صحنه رقابت‌های تلخ شخصیت‌هایی گستاخ و بی‌ملاحظه است که پیش‌بینی نتیجه این انتخابات را مشکل کرده است. 

با نزدیک ‌شدن به تاریخ انتخاب جانشین «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، بر جذابیت رقابت‌‌ نامزدها افزوده می‌شود. برای آگاهی از چگونگی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و نامزدهایی که شانس پیروزی دارند، خواندن مطالب زیر خالی از لطف نیست: 
در دور مقدماتی این انتخابات، یک نامزد از هر حزب برای رقابت در انتخابات همگانی برگزیده می‌شوند. احزابی که در این انتخابات شرکت کرده‌اند، عبارتند از «حزب جمهوری‌خواه» و «حزب دموکرات». 
 

حزب جمهوری‌خواه:
حزب قدیمی «جمهوری‌خواه» آمریکا که به «جناح راست» معروف است، با سقط جنین و همچنین با اجرای قوانین کنترل سلاح و خدمات بهداشت عمومی در این کشور به‌شدت مخالف است. این حزب سیاست‌های ضدمهاجرتی دارد و از اصولی مانند دولت کوچک و آزادی فردی حمایت می‌کند. طرفداران این حزب بیشتر اهالی جنوب آمریکا و از مناطق روستایی هستند. 

از «رونالد ریگان،» «ریچارد نیکسون،» «بوش پدر،» «بوش پسر» رؤسای جمهور پیشین آمریکا و همچنین «آرنولد شوآرتزنگر،» فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا، می‌توان به‌عنوان اعضای مشهور این حزب نام برد. «آبراهام لینکلن» نیز جمهوری‌خواه بود.


حزب دموکرات:
حزب «دموکرات» آمریکا به «جناح چپ» معروف است. اعضای این حزب معتقدند برای اجرای طرح‌های بزرگ رفاهی دولت باید مالیات‌ها را افزایش داد. این حزب همچنین طرفدار اجرای قوانین کنترل سلاح و خدمات بهداشت عمومی هستند.

از اعضای مشهور حزب دموکرات می‌توان به «بیل کلینتون،» «جان اِف کندی،» رؤسای جمهور سابق و «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، اشاره کرد. از «الک بالدوین،» «شون پَن» و «اپرا وینفری،» نیز می‌توان به عنوان اعضای حزب دموکرات نام برد.
 
هر یک از احزاب بزرگ آمریکا پیش از برگزاری انتخابات همگانی، نامزد موردنظر خود را انتخاب می‌کنند. انتخاب این نامزدها از طریق انجمن‌های حزبی و برگزاری فرآیند زمان‌بر انتخابات مقدماتی  صورت می‌گیرد. این فرآیند دوبرابر زمان انتخابات همگانی، طول می‌کشد. اعضای این دو حزب در 50 ایالت آمریکا و «ناحیه کلمبیا» در انتخابات مقدماتی و یا از طریق انجمن‌های حزبی (مجمع اختصاصی سران و اعضای احزاب) به نامزدهای موردنظر خود رأی می‌دهند.

در رأی‌گیری از طریق انجمن‌های حزبی، اعضای هر یک از احزاب در هر منطقه، در محل مشخصی گردهم می‌آیند و با بالا بردن دستان خود و یا ایستادن در گوشه مشخصی از سالن گردهمایی، به‌طور علنی به نامزد موردنظر خود رأی می‌دهند. در این روش، اعضا می‌توانند پس از مشاهده تعداد حامیان نامزدها، نظرشان را تغییر دهند.
 






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار