آزادی زندانی بی‌گناه گوانتانامو پس از 13 سال حبس

فرار است یک تبعه یمنی بازداشتی در زندان مخوف گوانتانامو، که 13 سال بدون اثبات جرم و بی محاکمه در حبس بود، آزاد شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی موسسه ران پل، انجمن آزادی مشروط گوانتانامو، آزادی یک تبعه یمنی دربند این زندان را که 13 سال بی گناه و بدون محاکمه در حبس بود، تایید کرد.

پایگاه اینترنتی موسسه ران پل نوشت: انجمن آزادی مشروط گوانتانامو با رد گزارش اطلاعاتی که به حبس بدون محاکمه مصطفی الشمری، 37 ساله، به مدت 13 سال منتهی شده بود، با آزادی وی موافقت کرد.

تحلیلگران اطلاعاتی 13 سال پیش به اشتباه شمری را به سبب مشابهت نام وی با افراطیون واقعی به عنوان اعضای ارشد القاعده معرفی کردند. زندانبانان آمریکایی شمری را در این 13 سال به عنوان زندانی 434 می شناختند.

انجمن آزادی مشروط زندان گوانتانامو اعلام کرد: «ارزیابی های قبلی درباره فعالیت های این زندانی قبل از بازداشت بی اعتبار تلقی شده است و اطلاعات کنونی نشان می دهد این زندانی توانمندی نظامی بسیار پایینی دارد.»

ارتش آمریکا می گوید ائتلاف شمالی از متحدان آمریکا اواخر نوامبر 2001 شمری را در افغانستان بازداشت کرد و در قلعه ای در مزار شریف نگه داشت. وی سپس به آمریکا تحویل داده شد. چنین فرایندی معمولا در ازای پرداخت جایزه نقدی آمریکا صورت می گیرد.

موسسه ران پل در اینباره نوشت: هیچ اقدامی به اندازه این سطح از بی‌عدالتی نمی تواند باعث افراطی شدن افراد و پیوستن آنها به داعش شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار