امام جمعه موقت تهران:

نکند مجلسی شکل بگیرد که در آن بیانیه آمریکا قرائت شود

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: نکند مجلسی شکل بگیرد که در آن بیانیه آمریکا قرائت شود و نکند شاهد شکل‌گیری خبرگانی باشیم که میدانی برای زورآزمایی این گروه و آن گروه باشد.


به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های امروز (9 بهمن‌ماه) ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی، اسلام را که به صورت فردی و منزوی درآمده بود، به متن زندگی مردم آورد. این برای ما افتخار است که اسلام برای احیای دنیا و آخرت ما آمده و سیاست، حکومت و حاکم دارد و به تمام نیازهای بشری پاسخگوست.

وی در ادامه اظهاراتش گریزی به اجرایی شدن برجام زد و تصریح کرد: این توافق نتیجه مقاومت جانانه مردم غیور، صابر، متدین و ولایتمدار ایران اسلامی بود، دنیا با تحریم‌ها قصد داشت که اقتصاد ایران را فلج کند و مردم را به ستوه آورد و باعث نارضایتی‌های مدنی و شوریده شدن مردم علیه حکومت شود تا آنها بتوانند از طریق نفوذ، انقلاب اسلامی را ساقط کنند.

وی ادامه داد: فشارهای همه‌جانبه دشمن نه تنها مردم را نسبت به انقلاب خسته و رنجور نکرد، بلکه چهره خشن مستکبرین و در راس آنها شیطان بزرگ را برای مردم روشن‌تر ساخت.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه شیطان بزرگ و نوچه‌هایش از مردم ایران مایوس هستند، خاطرنشان کرد: عاملی که باعث تن دادن غربی‌ها به مذاکره شد، موضع قدرت و پیشرفت‌های محیرالعقول ما در زمینه هسته‌ای بود.

وی در همین باره افزود: غربی‌ها فکر نمی‌کردند که جوانان متدین، حزب اللهی و جهادگر ما بتوانند به غنی‌سازی 20 درصد دست یابند و بتوانند انرژی رآکتور تهران را خودشان تامین کنند و همچنین قادر باشند که موجب چرخش 19 هزار سانتریفیوژ شوند.

صدیقی با بیان اینکه غربی‌ها از روی ضعف خود و از روی وحشت از ما حاضر به مذاکره با ایران شدند، تاکید کرد: وجود یک رهبر مقاوم که هیچ‌وقت  باج نداده و در هیچ طوفانی عقب‌نشینی نکرده، عامل دیگر عقب‌نشینی غربی‌ها در مذاکره بود. آنها فهمیدند که با وجود این رهبری، حضور مردم و استقامت دانشمندان، چنانچه دیر بجنبند جمهوری اسلامی همه عرصه‌ها را فتح کرده و پرچم خود را در قله نصب خواهد کرد.

وی ادامه داد: تلاش تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هم جای خود دارد که از آنها نیز تقدیر می‌کنیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تاکید بر اینکه 20 درصد مشکلات اقتصادی متاثر از مسئله تحریم بوده و بقیه مربوط به نوع مدیریت اقتصادی است، گفت: مطالبه  مردم در دوران پسابرجام از مسئولان این است که رکود شکننده و بیکاری گزنده جوانان را معالجه کنند.

صدیقی تصریح کرد: نکند که در دوران پسابرجام، کالاهای آمریکایی و اروپایی ما را به صورت موجودات مصرفی با اقتصاد لیبرالی تبدیل کند که در آن یک عده‌ لِه و عده‌ای دیگر بزرگ شوند.

وی تکیه بر نیروهای داخلی و سامان دادن به اقتصاد مقاومتی را مسئله‌ای اساسی در دوران پسابرجام عنوان و بیان کرد: اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، تنها کلید حل مشکلات اقتصادی کشور خواهد بود.

صدیقی با بیان اینکه عاملی که ما را تا به اینجا رسانده اسلام و انقلاب بوده است، گفت: مسئولین باید همراه مردم باشند و بیش از پیش به مسائل دینی و ارزشی و همچنین رفع مشکلات اقتصادی بپردازند. 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات 7 اسفند ابراز کرد: در انتخابات باید از میان بد و خوب، خوب و از میان خوب و خوب‌تر، خوب‌تر را انتخاب کرد که  این مسئله نیازمند بصیرت، دستگیری الهی و تقوی است. 

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: انتخابات یک فرصت بوده و در تمام ادوار بعد از انقلاب تضمین کننده جمهوریت، بقای مردم‌سالاری و پشتوانه ملی حکومت بوده است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات نشان دهنده فرهنگ، رشد و تمدن آنان است، خاطرنشان کرد: آبروی مردم و حکومت در انتخابات تعیین می‌شود چرا که انتخابات حق ، وظیفه، سیاست، فرهنگ و حماسه است که مردم آن را در اولویت قرار می‌دهند و در این باره به رهبرشان لبیک می‌گویند.

صدیقی با اشاره به مسئله نفوذ در انتخابات اظهار داشت: نکند خدای ناکرده مجلسی شکل بگیرد که در آن بیانیه آمریکا قرائت شود و نکند شاهد شکل‌گیری خبرگانی باشیم که رتبه‌اش پایین بیاید و میدانی برای زورآزمایی این گروه و آن گروه باشد.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری پاسدار سنگر محکم ولایت و عامل بقای اسلامیت، عزت و اقتدار نظام است، گفت: خبرگان چشم بینای رهبری هستند که اوضاع را رصد کرده و مسائل را به مقام ولایت منتقل می‌کنند. مسئله اساسی این است که خدای نکرده خبرگانی شکل نگیرد که به جای یار رهبری بودن، بار رهبری شوند و قداست‌شکنی و دشمن‌شادی کنند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه با اشاره به مسئله احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان و سنگین‌تر شدن مسئولیت مردم در انتخاب افراد اصلح گفت: اینکه شورای نگهبان هم در خبرگان و هم در مجلس، صلاحیت عده‌ای را احراز کرده است، مسئولیت را از دوش ما بر نمی‌دارد لذا بایستی چشم‌ها را باز کرده و از گذشته عبرت بگیریم.

صدیقی افزود: مردم بصیر و 9 دی‌ای ما باید مراقب حضور بعضی‌ها در خبرگان که حتی اندکش هم بسیار گزنده و غیرقابل تحمل است، باشند، مردم باید حساس‌تر از مراحل قبل ببینند که لیست‌ها از چه منابعی بیرون می‌آیند که ان‌شاءالله مجلس حفیظ و امین شکل بگیرد.

وی در پایان خطبه دوم با اشاره به دستگیری ملوانان آمریکایی در آبهای خلیج فارس ابراز کرد: این اقدام در زمان بسیار مناسب پسابرجام که عده ای آمریکا را بزک می‌کنند، اتفاق افتاد و نشان از روح حماسی و عزت‌مدارانه نیروهای سپاهی ما بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین در خطبه‌های اول با مهم ارزیابی کردن مسئله فرهنگی در جامعه گفت: اولین وظیفه حکومت دینی، ایجاد فرهنگ توحیدی، اخلاقی ، معنوی و نشاط دینی است که اگر احیا شود، همه چیز احیا خواهد شد. حکومت اسلامی بایستی خوراک جان و توشه آخرت را بسیار مهمتر از مسائل دیگر بداند.

صدیقی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: امر به معروف در عامه مردم ایجاد حیا کرده و آنان را در اداره امور  کشور سهیم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار