زن انگلیسی به اتهام همکاری با داعش مجرم شناخته شد

نتیجه اولین جلسه دادگاه محکامه زنان انگلیسی که به داعش ملحق شدند با گناهکار شناخته شدن متهم به پایان رسید.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ یک زن 26 ساله انگلیسی که در سال 2014 به همراه کودک خردسال خود به سوریه رفته و به داعش ملحق شده بود، محاکمه شد.

به نوشته ایندیپندنت، جلسه محاکمه این زن انگلیسی عضو داعش طوری پایان یافت که وی به اتهام ملحق شدن به گروهک تروریستی داعش مجرم شناخته شد.

«تارنا شکیل» که در ماه اکتبر سال 2014 به همراه فرزند خردسال خود به سوریه و شهر رقه سفر کرده بود، بعد از آنکه در ماه ژانویه سال 2015 با فرار از دست داعش به انگلیس بازگشت، دستگیر و محاکمه شد.

اتهام وی پیوستن به گروهکی تروریستی و همچنین تحریک به اقدامات تروریستی از طریق شبکه‌های اجتماعی است.

بر اساس حکم دادگاه این زن بدون شناخت به سوریه سفر نکرده بلکه قطعا با نیت ملحق شدن به داعش به این کشور رفته بود و از طریق شبکه‌های اجتماعی عموم را تشویق به اقدامات تروریستی می‌کرد.وی کودک خردسال خود را نیز به همراهش به سوریه برده بود.

شکیل در جلسه دادگاه طی اعترافات خود گفته بود همه فعالیت‌های وی در شبکه‌های اجتماعی تحت کنترل نیروهای داعش بود. وی در دادگاه گفت در ماه ژانویه سال 2015 با رشوه به یک راننده تاکسی توانست به مرز ترکیه بگریزد و به نیروهای ترکیه خود را تحویل دهد.

بعد از 6 هفته نیز نیروهای ترکیه‌ای این زن انگلیسی را به سازمان اطلاعات داخلی انگلستان (ام‌آی5) تحویل دادند.

دادگاه وی روز گذشته (جمعه) در بیرمنگام برگزار شد و این اولین جلسه محاکمه یک زن انگلیسی است که به داعش ملحق شده بود. بر اساس آمار اعلام شده انگلیس، 60 زن از این کشور با سفر به سوریه به تروریست‌های داعش ملحق شدند.
مشرق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.